شاید علاقه مند باشید بدانید در سالی که گذشت کشورها چه پیشرفت هایی در تکنولوژی و فن آوری نیروهای هوایی داشته اند .در این مقاله به بررسی فن آوری نیرو هوایی در سال 2019 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .
-
ساخت موشک ها سریعتر از F-35
جهت فن آوری نیرو هوایی در مورد رفتارهای فضایی چین و روسیه در مورد ساخت موشک های سریعتر از F-35 در ماه فوریه ، آژانس اطلاعاتی دفاعی ایالات متحده (DIA) گزارشی را منتشر کرد:
که در آن تهدیدات مهم امنیتی پیش روی آمریکا در فضا ، از جمله قابلیت های پیشرفت روسیه و چین است.
این گزارش عمدتا بر چین و روسیه متمرکز شده است و هدف استراتژیک هر دو کشور را از نظر فضا و قابلیت های ضد فضایی آنها ذکر کرده است.
یک مقام ارشد DIA در آن زمان در گفتگو با پنتاگون اظهار داشت: “هر دو کشور خدمات فضایی قدرتمند و توانمندی را توسعه داده اند.
این قابلیت ها به نظامیان خود توانایی فرماندهی و کنترل نیروهای خود را در سراسر جهان و همچنین افزایش آگاهی موقعیتی را می دهد.
تصویر
-
تجهیز در نسل جتهای هایپرسونیک
در ماه مارس ، Raytheon قراردادی از آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاع آمریكا (DARPA) برای توسعه بیشتر برنامه تسلیحات تاكتیك هیپسونریك آمریكا دریافت كرد.
کار قراردادی 63.3 میلیون دلاری بخشی از تلاش مشترک DARPA و نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) برای توسعه و فن آوری برای فعال کردن سیستم های پیشرفته هوادار هیپرسونیک هیپرفرنیک برد هوایی آینده ، پرتاب و برد هوایی در آینده بود.
سیستم های هایپرسونیک امسال در لیست خریدهای نظامیان در سرتاسر جهان قرار داشته اند.
سرعت سلاح ها باعث می شود تا آنها بتوانند سیستم های پدافند هوایی موجود را سخت تر کنند.
در ماه مه ، دفتر پاسخگویی دولت آمریكا (GAO) گزارش پیشرفت F-35 را منتشر كرد .
جزئیات مربوط به چالش های اساسی زنجیره تأمین برنامه جنگنده مشترك F-35 را نشان می داد. این موارد که جزو فن آوری های نیرو هواییاست شامل کمبود قطعات یدکی ، قطعات ناسازگار و یک شبکه عرضه جهانی نابالغ است.
در این گزارش آمده است که در زمان انتشار فقط 27٪ از F-35 به قابلیت مأموریت کامل رسیده اند ، 33٪ پایین تر از حداقل هدف 60٪. طبق گزارش ها ، تقریباً 52٪ هواپیماهای F-35 قادر به مأموریت برای یک مأموریت هستند ، اما دوباره سقوط از حداقل هدف 75٪ است.
در این گزارش همچنین آمده است كه وزارت دفاع آمریكا دارای “بازپرداخت تعمیر در حدود 300 قطعه در F-35” است . این امر سبب می گردد تا اقدامات لازم را برای تأمین الزامات جنگنده های جنگ فراهم گردد.
تصویر
-
کشور ترکیه از برنامه ساخت جت F-35 اخراج شد
در ماه ژوئیه ، آمریکا در پاسخ به این کشور که تحویل سیستم موشکی S-400 روسی را پذیرفت ، به طور رسمی ترکیه را از برنامه F-35 اخراج کرد.
ایالات متحده به ترکیه هشدار داده بود كه در صورت پیشبرد خرید ، می تواند از برنامه خارج شود.
در نتیجه این تصمیم تقریباً 900 قطعه برای جت ساخته شده در ترکیه مجبور به جابجایی کارخانه های ایالات متحده شد.
که پیش بینی می شد منجر به افزایش تقریبا 10 درصدی هزینه کل برنامه شود.
ایالات متحده تأکید کرد که علی رغم خارج شدن کشور از برنامه F-35 ، ترکیه همچنان به عنوان یک شریک استراتژیک ارزش قائل است .
وزیر دفاع آمریكا الن لرد اظهار داشت: “از اوایل سال 2017 ، هنگامی كه ترکیه شروع به بحث و گفتگو علنی درباره منافع خود در روسیه كرد.
سیستم S-400 ، تمام سطوح دولت ایالات متحده پیوسته اعلام کرده اند که F-35 و S-400 ناسازگار هستند.
همانطور که سایر مقامات آمریکایی و من به روشنی گفتیم ، ترکیه نمی تواند یک بستر جمع آوری اطلاعات روسیه را در مجاورت محلی که برنامه F-35 ایجاد می کند ، F-35 را تعمیر و باز سازی کند.
-
اولین فرمان فضایی برای کنترل سیستم های هشدار موشکی چه زمانی صادر شد ؟
در ماه آگوست ، ایالات متحده رسماً در برابر فرماندهی فضایی ایالات متحده (USSPACECOM) ایستاد تا یك فرمان و كنترل دارایی های فضایی آمریكا را متحد كند.
این فرمان که در راستای فن آوری های نیروی هوایی است راه را برای ایجاد یك نیروی فضایی یا سپاه فضایی آمریكا هموار كند. USSPACECOM به یازدهمین فرماندهی جنگنده ایالات متحده تبدیل شد.
توسط سرپرست فرماندهی فضایی نیروی هوایی (AFSPC) ژنرال جان ریموند رهبری می شود.
اولین فرمان جدید از زمان ایجاد فرماندهی سایبر ایالات متحده در سال 2009 ، Space Command دارای کنترل سیستم های هشدار موشکی ، ماهواره ها ، کنترل فضا و پشتیبانی از فضا برای وزارت دفاع است.
وزیر دفاع آمریكا ، مارك اسپر ، در سخنانی در یك مراسم مطبوعاتی اظهار داشت: “من همچنین برای فعال شدن فردا فرماندهی فضایی ایالات متحده هیجان زده ام.
برای اطمینان از حمایت از منافع آمریکا در فضا ، باید تمرکز ، انرژی و منابع لازم را در این کار بکار گیریم .
این دقیقاً همان کاری است که فرماندهی فضایی انجام خواهد داد.
به عنوان یک فرمانده جنگی متحد ، فرماندهی فضایی ایالات متحده گام اساسی بعدی در جهت ایجاد یک نیروی فضایی مستقل به عنوان یک سرویس مسلح اضافی است.
-
پیشرفت بوئینگ KC-46
در ماه اکتبر ، یکی دیگر از فن آوری های نیرو هوایی KC-46 گرفتار بوئینگ خبرهای خوبی را با گزارش هایی مبنی بر رفع مشکل قفل های معیوب در راه انجام این کار با شرکت برای ساخت مجدد قطعات جایگزینی برای تعمیر هواپیماهای موجود دریافت کرد.
این هواپیما یک تانکر سوخت گیری هوایی بود .
پس از آنکه مشخص شد قفل های ایمن پالت و صندلی ها در هنگام پرواز سست شده است و حمل محموله و پرسنل ممنوع شده بود.
در آن زمان سخنگوی بوئینگ به فن آوری های نیرو هوایی گفت كه این شركت برای قفلها را تعمیر كرده و آن را با موفقیت در هواپیما آزمایش كرده است.
KC-46 Pegasus مبتنی بر Boeing 767 تجاری است. در نتیجه درخواست KC-X USAF برای پیشنهادات تانکر هوایی جدید توسعه داده شده است.
-
برنامه های ناتو برای هواپیماهای آینده
سرانجام در ماه دسامبر ،یکی دیگر از فن آوری های نیرو هوایی آژانس پشتیبانی و تدارکات ناتو (NSPA) اعلام کرد که برای حمایت از توسعه قابلیت های نظارت و کنترل در آینده قراردادهایی را اعطا کرده است. .
قراردادهایی از جمله General Atomics ، Lockheed Martin ، MDA ، Airbus و کنسرسیوم هایی به رهبری Boeing و L3 Harris اهدا شد.
ناتو در جستجوی صنعت برای توسعه سیستم عامل های نظارت آینده است و از قرارداد 1 میلیارد پوندی که به بوئینگ داده شده است.
برای نوسازی ناوگان موجود در سیستم اخطار و کنترل موجود در هوا (AWACS) موجود در اواخر نوامبر پیروی می کند.
قرارداد بوئینگ هواپیماهای AWACS را تا سال 2035 پرواز می کند و پس از آن قرار است آنها را با یک سکوی جدید جایگزین کنند که طبق گفته دبیرکل جنس استولتنبرگ شامل “سیستم های خودمختار ، هوش مصنوعی و داده های بزرگ” خواهد بود.