اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

برترین خطوط هوایی

0 1,328

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

 

  • برترین خطوط هوایی جهان کدامند؟ رتبه بندی خطوط هوایی چگونه است؟

تجربه ای که هر گردشگر در مسافرت های هوایی کسب می کند، نقش عمده ای در تعیین موقعیت های انتخابی او بعنوان مقصد بعدی برای سفر دارد. به طور حتم در صورتیکه یک ایرلاین هوایی نتواند رضایت خاطر یک مسافر را کسب کند، او را از سفر به مکان های دور و ناشناخته، منع می سازد. چرا که در سفر های طولانی بواسطه حضور چندین ساعته فرد در هواپیما، بخشی از سفر و گردش در داخل هواپیما شکل می گیرد. زمانی که خدمات ارائه شونده توسط خطوط هواپیمایی مطلوب و استاندارد باشد، این سفر می تواند خاطر انگیز باشد. لذا این رضایت خاطر تضمین کننده انتخاب مجدد این خطوط هوایی به عنوان برترین خطوط هوایی و توسط عموم گردشگران خواهد شد.

  • کیفیت خطوط هوایی از دیدگاه مسافران
  • خواب مسافر: زمانی که مسافر به راحتی و با اطمینان خاطر می خوابد، تجربه بهتری از سفر خود دارد. خواب و استراحت از عوامل تعیین کننده آسایش محیطی در یک هواپیما است.
  • وعده های غذایی: وعده های غذایی سبک و مناسب، به همراه نوشیدنی های مختلف، از مواردی است که اگر مورد پسند مسافران قرار گیرد، استقبال بیشتر از آن خط هوایی را به همراه خواهد داشت.
  • پاکیزگی هواپیما: محیط تمیز و لوکس به همراه کابین های طراحی شده و خاص، بدون شک تاثیری مثبت و محسوس بر رضایت خاطر مسافران خواهد گذاشت.
  • مهمانداران و کادر هواپیما: دوستانه بودن رفتار مهمانداران و خلبان، محیطی آرام و راحت را برای مسافران بوجود می آورد تا از سفر خود لذت ببرند.

به طور کل خطوط هوایی مطرح در جهان، بواسطه کلاس کاری، خدمه، حق بیمه و ... شناخته می شوند و در یک رتبه بندی کلی و بین المللی، در ده رتبه اصلی تقسیم بندی می شوند.

 

 

Singapore Airlines

سنگاپور ایرلاینز بواسطه پرواز بدون توقف مابین سنگاپور و نیویورک، از پیشگامان پرواز های خلاقانه و جدید است. بهترین خدمات و فرست کلاس ها، توسط این شرکت هواپیمایی ارائه می شود. در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد، شرکت هوایی سنگاپور را به عنوان سومین خط هوایی برتر سال انتخاب کرد.

این ایرلاین توانست با طراحی بسیار مناسب فضای سرنشین، کترینگ عالی و تنوع غذایی (شامل غذاهای مختلف شرق آسیا)، عملکرد بهتری در مقایسه با خطوط عربی داشته باشد.بر پایه برآوردی در نشریه «فوربس»، سنگاپور ایرلاینز به‌عنوان «برترین» شرکت برای انجام مسافرت‌های هوایی در سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب شد. این شرکت به دلیل خدمات عالی با قیمت مناسب توانست این جایگاه را برای چندمین بار به‌دست‌آورد.

 

Singapore Airlines(www.Theairline.ir)
Singapore Airlines

 

 Air New Zealand

ایر نیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به شمار می آید. مقر اصلی این شرکت فرودگاه آوکلنداست. نشریه «فوربس» طی گزارشی شرکت ایر نیوزلند را  در مکان دوم بهترین خط هوایی سال ۲۰۱۹ قرار داد. در سال ۲۰۱۶ هم این شرکت که چندان بزرگ نیست توانسته بود مقام بهترین خط هوایی جهان را کسب کند. ناوگان ایر نیوزیلند تنها ۵۶ هواپیما دارد که از بسیاری از خطوط هوایی معروف در جهان کم‌تر است اما کارایی بالا، این شرکت را از برترین خطوط هوایی جهان کرده‌است.

air new zeland
air new zeland

 

Qantas

بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی استرالیا می باشد. رضایت مطلوب مسافران خطوط هواپیمایی کانتاس، بواسطه ارائه تخت خواب در اغلب سفرهای هوایی داخلی و بین المللی، بوجود آمده است. شرکت کانتاس در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد و عملیات رسمی خود را از ماه مارس ۱۹۲۱ آغاز نمود. این شرکت هم‌اکنون پس از خطوط هواپیمایی کی‌ال‌ام و اویانکا، سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی جهان به‌شمار می‌آید.دفتر مرکزی و مرکز عملیاتی شرکت کانتاس در فرودگاه سیدنی مستقر می‌باشد. بخشی از سهام شرکت هواپیمایی کانتاس در بازار بورس اوراق بهادار استرالیا مبادله می‌شود.

Qantas business class
Qantas business class
Qatar Airways

قطر ایرویز با ارائه بهترین غذاها و خدمات، رتبه چهارم این دسته بندی را به خود اختصاص داده است. هواپیمایی قطر در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۹۳ رسماً تأسیس شد و جالب ترین نکته آنجاست که نخستین پرواز خود را با یک فروند بوئینگ ۷۶۷ قرض گرفته از کویت ایرویز انجام داد.

هواپیمایی قطر در اصل متعلق به خاندان آل ثانی بود ولی در سال ۱۹۹۷ توسط یک تیم مدیریتی جدید، دوباره سازماندهی شد و ۵۰٪ درصد از سهام آن به سرمایه‌گذاران خصوصی فروخته شد. بعد از چند سال هواپیمایی قطر به یکی از رقابتی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی تبدیل شد.

هواپیمایی قطر در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱۷ مقصد جدید را به فهرست مقصدهای خود اضافه کرد که شامل: آنکارا، حلب، بنگلور، بارسلون، بروکسل، بخارست، بوداپست، بوینس آیرس، کپنهاگ، هانوی، مونترال، نیس، پوکت، سائوپائولو، شیراز، اشتوتگارت و توکیو می‌شوند. همچنین تا پایان سال ۲۰۱۱ نیز خطوط باکو، تفلیس، کلکته، مدینه، اسلو، صوفیه و ونیز نیز گشایش یافت.

Qatar Airways
Qatar Airways

 

 Virgin Australia

تجربه یک سفر خوب توسط مسافران مستقر در کلاس های اکونومی ایکس، بیزینس کلاس و اکونومی پرمیوم، توسط خطوط هوایی ویرجین استرالیا، محقق شده است. ویرجین در سال ۲۰۰۰ توسط بازرگان بریتانیایی، ریچارد برانسون (مالک گروه ویرجین و خطوط هواپیمایی ویرجین آتلانتیک) تأسیس شد و هم‌اکنون پس از کانتاس، به‌عنوان دومین شرکت هواپیمایی استرالیا شناخته می‌شود.

شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا، در حال حاضر روزانه به ۵٢ مقصد، در اقیانوسیه، آسیا، خاورمیانه و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بریزبن، استرالیا قرار دارد و فرودگاه آوکلند، فرودگاه بریزبن، فرودگاه ملبورن و فرودگاه سیدنی، قطب‌های این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آیند. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ١٠١ فروند هواپیمای جت مسافربری می‌باشد.

Virgin Australia
Virgin Australia

 

Emirates

یکی از اولین خطوط هوایی جهان که در قسمت پشتی صندلی های کلاس اکونومی خود نمایشگر نصب کرد، خطوط هوایی امارات بود که سالهاست با ارائه یک کابین خلاقانه و هواپیماهای بروز، از محبوب ترین ایرلاین ها محسوب می شود. دفتر مرکزی آن در شهر دبی قرار دارد و پروازهای منظم روزانه‌ای را از دبی به مقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی انجام می‌دهد.

فرودگاه بین‌المللی دبی، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید.هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است به نقل از سایت معتبر فلایت رادار۲۴ این شرکت در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ هواپیمای فعال و تعداد زیادی نیز در دست سفارش دارد. طبق آخرین برآورد بیش از ۱۸ هزار خدمه پرواز را به خدمت گرفته‌است و در هفته بیش از ۳٫۴۰۰ پرواز به ۱۳۳ شهر واقع در ۷۴ کشور جهان،انجام می‌دهد، هواپیمایی امارات در سال ۲۰۱۲ از نظر شمار انتقال مسافر بین‌المللی، در رتبه چهارم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت همچنین در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شد.در سال ۲۰۱۶ سایت worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد، شرکت هوایی امارات را با چهار پله صعود به عنوان بهترین خط هوایی سال انتخاب کرد.

Emirates
Emirates

 

 All Nippon Airways

اولین خط هوایی جهان که پیشرفته‌ترین هواپیمای شرکت بوئینگ یعنی مدل ۷۸۷ را به کار گرفت. طراحی کابین های خلاقانه و هواپیماهای جدید توسط شرکت هوایی آل نیپون ایرویز، موجب شده است تا این شرکت هوایی در امتیاز بندی برترین خطوط هوایی، قرار گیرد. آل نیپون ایرویز بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است، که به‌اختصار آنا نامیده می‌شود و دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه، میناتو، توکیو، قرار دارد.

این شرکت از فرودگاه بین‌المللی ناریتا، فرودگاه هانه‌دا، فرودگاه بین‌المللی اوزاکا و فرودگاه بین‌المللی کانزای به‌عنوان قطب‌های شرکت هواپیمایی خود، استفاده می‌کند.شرکت آل نیپون ایرویز در ماه دسامبر سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر به بیش از ۴۹ مقصد داخلی ژاپن و ۳۲ مقصد بین‌المللی به صورت روزانه پروازهای مستقیم دارد. این شرکت هم‌اکنون مالک ۲۱۰ فروند هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی خود می‌باشد.

All Nippon Airways
All Nippon Airways

 

 EVA Air

وجود کابین های طراحانه و هواپیماهای بروز، شرکت هوایی ایوا ایر را در زمره یکی از برترین خطوط هوایی قرار داده است. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۶۱ فروند هواپیمای جت مسافربری می‌باشد، که هواپیماهای این ناوگان از سه شرکت بوئینگ، ایرباس و مک‌دانل داگلاس تشکیل شده‌اند. در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان راانجام می‌دهد، شرکت هوایی سنگاپور را به عنوان هشتمین خط هوایی برتر سال انتخاب کرد.

EVA Air
EVA Air

 

Cathay Pacific

شرکت هوایی کاتای پاسفیک، افتخار کسب جوایز متعدد بین المللی را دارد. دفتر مرکزی این شرکت در هنگ کنگ قرار دارد و از فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ به‌عنوان قطب شرکت هواپیمایی خود استفاده می‌نماید شرکت کاتای پسیفیک در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۱۳۸ فروند هواپیمای مسافربری و باربری می‌باشد.همچنین از سال ۲۰۱۰ نیز بزرگترین شرکت حمل‌ونقل هوایی جهان به‌شمار می‌آید.

Cathay Pacific
Cathay Pacific

 

 Japan Airlines

تلاش ایر لاینز ژاپن، در کسب رضایت مسافران و گردشگران، بینظیر بوده است. خطوط هوایی ژاپن دارای ۲۲۰ مقصد پروازی در ۳۵ کشور مختلف جهان است. این گروه مجموعاً دارای ۲۷۹ فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود می‌باشد. در سال مالی پایان یافته در ۳۱ مارس ۲۰۰۹، بیش از ۵۲ میلون مسافر و ۱٫۱ میلیون تن کالا، شامل محموله‌های پستی و باری، جابه‌جا نموده‌است.

Japan Airlines
Japan Airlines

 

اگر چه سفر و گردش در کشورهای دور از وطن، استرس های بسیاری دارد، اما یک پرواز خوب می تواند نقطه آغازین یک سفر تفریحی و یا کاری باشد. در این خصوص، شرکت های هوایی بسیاری وجود دارند که سالانه با ارتقاء امکانات و کیفیت خدمات خود سعی در بهبود مسافرت های هوایی و افزایش رضایت گردشگران دارند.

 

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات