شاید برای شما هم جالب باشد بدانید در کشورهای اروپایی چه قوانین و مقررات کشورهای اروپایی برای استفاده از تلفن همراه در هواپیما وجود دارد. آیا تمامی کشورها قوانین یکسانی در این مورد دارند ؟
چند هفته گذشته وبسایت کوارتز مقاله ای را منتشر کرد که عکس هایی در آن نشان می داد خلبانان از کابین هواپیما برای ارسال در اینستاگرام خود گرفته اند. ، با گرفتن این عکس ها که به نظر می رسد بسیاری از آنها هنگام پرواز، برخاستن یا فرود آمدن ، دچار مشکل شده اند.
-
قوانین مشابه در ایالات متحده آمریکا برای خلبانان در سفرهای هوایی
قوانین و مقررات قدیمی در کشورهای اروپایی برای تمامی خلبانان وضع شده بود از تمامی خلبانان می خواهد در طی مراحل حساس پرواز از فعالیت های غیر ضروری خودداری کنند.
از جمله عملیات حیاتی هواپیما شامل: برخاستن و فرود و سایر عملیات پرواز 10هزار پا انجام می شود ، به جز پرواز کروز” باید از فعالیتهای غیر ضروری” شامل خوردن و مشارکت در گفتگو و خواندن نشریاتی که مربوط به عملکرد هواپیما نیست جدآ خودداری نمایند.
در اوایل سال جاری ، اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده مقررات جدیدی را برای منع خلبانان هواپیمایی برای استفاده از وسایل الکترونیکی ، از جمله لپ تاپ و تلفن همراه هنگام کار در کابین خلبان صادر کرد.
مگر اینکه هدف از استفاده از اینگونه دستگاه ها مستقیماً با عملکرد هواپیما یا ارتباطات اضطراری ، ایمنی یا اشتغالسروکار داشته باشد.
این قوانین ، توانایی خلبانان در استفاده از این وسایل را محدودتر می کند. ممنوعیت کامل استفاده شخصی از چنین وسایل هنگام خلبانی هواپیمای تجاری محدود می کند.
-
قوانین و مقررات کشورهای اروپایی از جمله استرالیا برای جلوگیری از خطراتی احتمالی خلبانان
مقررات مشابهی در اتحادیه اروپا وجود دارد. به دلیل خطر بیشتر وحواس پرتی مهمانداران هواپیما از وظایف خود ، وسایل الکترونیکی قابل حمل نباید به جز کمک به خدمه پرواز در محفظه پرواز استفاده شوند. در شرایط خاص ممکن است نیاز به استفاده از آنها ضروری باشد .
قوانینی که در مورد خلبانان استرالیا اعمال می شود ، تا حدودی متفاوت هستند.
طبق قانون استرالیا ، مراقبت از قانون متداول (تعهدی که هر شخص منطقاً پیش بینی می کند که در اثر عدم مراقبت و یا اگر شخص آسیب ببیند) مسئولیت فرماندهی هواپیما را به عهده خلبان اشخاصی از جمله مسافر و همکار خدمه واگذار گرداند.
همچنین مقررات قانونی برای وظیفه اعضای خدمه یک هواپیما براساس قانون وجود دارد که شامل قانون هواپیمایی کشوری و مقررات مقرر در آن قانون می شود.
یک شخص نباید هواپیما را بی پروا رها کند که شیوه کار می تواند زندگی فرد دیگر یا شخص یا دارایی شخص دیگری را به خطر اندازد.
-
قوانین و مقررات کشورهای اروپایی برای خلبان کمکی در حین سفرهای هوایی
طبق آیین نامه هواپیمایی کشوری ، خلبان فرماندهی هواپیما وظیفه بهره برداری و ایمنی هواپیما را در زمان پرواز، ایمنی افراد حمل شده در هواپیما و رفتار و ایمنی اعضای خدمه هواپیما را بر عهده دارد.
طبق همین مقررات ، خلبان فرماندهی باید اطمینان حاصل كند كه یك خلبان از زمان زمانی كه موتور هواپیما شروع به پرواز می کند، تا زمانی كه موتور متوقف شود ، بتواند كنترل هواپیما را به خوبی انجام دهد.
اگر در یک سفر هوایی دو یا بیشتر خلبان در هواپیما حضور داشته باشند، باید اطمینان حاصل شود که در صورت خاموش شدن ، فرود آمدن و یا شرایط نامساعد جوی همه خلبانان می توانند به خوبی هواپیما را کنترل کنند.
به نظر می رسد هیچ قانون یا مقرراتی در استرالیا وجود ندارد که بطور خاص مانع از عکس گرفتن توسط اعضای خدمه هواپیما شود.
واضح است که اعضای خدمه می توانند از هر عکس و نمای خارج از هواپیما عکس بگیرند.
با این حال ، در قانون مشترک و طبق اساسنامه نیز روشن است که بسته به عملکرد هواپیما و شرایط و همه چیز متغییر خواهد بود گرفتن عکس هایی که عمکلرد خدمه و کارکنان را مختل کند ممکن است ممنوع باشد.
-
PED چیست و قوانین استفاده از آنها در سفرهای هوایی چگونه است ؟
ارتباطات سیار در هواپیما یا روی کشتی ، استفاده از تلفن همراه و سایر دستگاههای الکترونیکی موبایل را برای برقراری تماس ، ارسال و دریافت پیام و سایر ارتباطات مانند ایمیل ، گشت و گذار در اینترنت و استفاده از رسانه های اجتماعی پوشش می دهد.
در تکنولوژی جدید تلفن های همراه به خطوط هوایی اجازه می دهد بدون نیاز به حالت هواپیما PED ها را روشن نگه دارند این آخرین مرحله نظارتی برای فعال کردن ارائه خدمات مخابراتی WiFi است.
PED ها شامل هر نوع وسیله الکترونیکی است که توسط یک مسافر مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ ، e-Reader ، پخش کننده MP3 و غیره در هواپیما آورده شده است.
تصمیم گیری در مورد استفاده از PED ها بر عهده هر هواپیمایی است. برای انجام این کار ، شرکت هواپیمایی باید فرایند ارزیابی را طی کند و اطمینان حاصل کند که سیستم های هواپیما به هیچ وجه تحت تأثیر سیگنال های انتقال از PED ها قرار نمی گیرند.
مسافران در هر زمان باید دستورالعمل خدمه هواپیمایی را رعایت کنند. ایمنی همیشه مهم ترین امر در هواپیما در حال حرکت می باشد.
-
ارتباطات سیار در هواپیما و کشتی ها
این اقدامات از ابتدای فعالیت EASA در دسامبر 2013 ، به سمت استفاده مجاز از PED ها تقریباً در تمام مراحل پرواز ، هنگامی که امکان حمل و نقل هواپیما امکان پذیر نیست ، دنبال می شود.
پس از یک شروع طولانی و آهسته ، ارتباطات سیار در هواپیما MCA ، و در کشتی MCV ، در حال تبدیل شدن به یک قانون و در دسترس بودن خدمات اتصال به یک عنصر رقابت اصلی تبدیل شده است.
شرکت های هواپیمایی و حمل و نقل در اروپا به طور معمول در طی پرواز یا سفر دریایی از مرزها عبور می کنند ، بنابراین هماهنگی در سطح اروپا برای دستیابی به یک سرویس MCA / MCV واقعاً بسیار مهم است.
اولین گام هماهنگی در دو توصیه کمیسیون (یکی برای MCA در سال 2008 و دیگری برای MCV در سال 2010) در مورد یک رویکرد هماهنگ برای صدور مجوز ، که باعث ایجاد شناخت متقابل بین مجوزهای ملی برای ارتباطات سیار در هواپیما یا کشتی می شود.