بررسی مفاهیم لوگو هواپیمایی
لوگو، به عنوان یک نماد و نشان گرافیکی، برای نمایش نام تجاری هر شرکت استفاده می شود.
مفاهیم لوگو هواپیمایی
استفاده از لوگو در بدنه هواپیما ها، می تواند ایرلاین مختص به آن را معرفی کند. وجود فلسفه، تاریخچه و داستان های مختلف در پشت پرده طراحی لوگو ایرلاین ها، جذابیت خاص و منحصربفردی دارد که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. لوگو ایرلاین های مختلف، در عین سادگی و مینیمال بودن، بسیار مفهومی و نمادین هستند که با معروفترین آن ها آشنا می شوید.
هواپیمایی ملی ایران، که بر اساس حروف اول آن، «هما»، نامیده می شود، یکی از بهترین لوگوهای هواپیمایی در سطح جهان شناخته می شود. علاوه بر این، هما نام یک پرنده افسانه ای است که از ابتدا، با قرارگرفتن بر روی یکی از ستون های تخت جمشید شناخته شده است. لذا استفاده از پرنده هما، در لوگو شرکت هوایی ایران ایر که توسط ادوارد تیگران زهرابیان، جوان 22 ساله ارمنی ارائه شد، معرف تاریخ غنی کشور ایران است و بیش از 6 دهه است که ماندگار و جاوید باقی مانده است.
-
هواپیمایی قطر
شاخ های یک غزال بزرگ که نمادی از حیوان ملی کشور قطر است، بعنوان یک علامت اختصاری در لوگو این شرکت هواپیمایی بکاررفته است. این لوگو منحصربفرد، یکی از زیباترین و متمایزترین لوگوهای هوایی است که در یک نگاه قابل درک و رویت است.
-
هواپیمایی کانتاس
یک لوگو شفاف، زیبا و برگرفته از حیوان ملی کشور استرالیا، متعلق به شرکت هوایی کانتاس است. کانگورو پرنده، بعنوان یک عنصر کلیدی و مهم در ناوگان هوایی و شناسایی کانتاس محسوب می شود.
-
هواپیمایی سنگاپور
پرنده کریس، یک پرنده نقره ای رنگ است که در جنوب شرقی آسیا سکونت دارد. این پرنده اساطیری، در این کشور دارای محبوبیت بسیار زیاد است و بر این اساس در لوگوی هواپیمایی سنگاپور از آن استفاده شده است تا بازتاب دهنده فرهنگ این کشور باشد.
-
هواپیمایی لوفتانزا
پرواز درناهای آبی و زرد، در فراز آسمان های کشور آلمان، جلوه ای زیبا و خاص را به این هواپیما بخشیده است. این ایرلاین که از بهترین و معتبرترین خطوط هوایی در جهان است با ایجاد تغییرات نامحسوس در لوگوی اصلی خود، چهره ای زیبا را برای هواپیما و خطوط هوایی خود ایجاد نموده است.
-
هواپیمایی تای ایرویز
لوگوی این شرکت هوایی که از ابتدا برگرفته از یک مرد رقصنده بود، همزمان با گسترش دسترسی های این ایرلاین هوایی به سایر نقاط جهان، تغییرات چشمگیری را به خود دید. لوگوی جدید این شرکت، که بصورت مدرن طراحی شده است برگرفته از عناصر سنتی کشور تایلند است. معابد طلایی و گل های ارکیده به رنگ زرد و بنفش، از المان های اصلی بکاررفته در این لوگو است.