اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

معرفی شرکت هواپیمایی Sukhoi

0 218

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی سوخو در منطقه Begovoy ، واقع در شمال Okrug ، مسکو روسیه است.  کمپانی سوخو در طراحی هواپیماهای نظامی و غیرنظامی فعالیت دارد. این شرکت که در سال 1939 تاسیس شده تاکنون تغییرات زیادی را داشته است. به گونه ای که در نهایت در سال 2010 با عنوان شرکت هواپیمایی سوخو تاسیس شد.

آنها اکنون بخشی از کمپانی هستند که تحت عنوان شرکت هواپیمایی متحد (United Aircraft) خوانده می شوند. این شرکت متشکل از شرکت های دیگری از جمله Yakovlev ، Irkut ، Mikoyan ، Tupolev و Ilyushin است. کمپانی سوخو در حال حاضر هنوز در زمینه طراحی و همچنین تولید هر دو نوع هواپیما و جت کار می کند.

  • تاریخچه شرکت Sukhoi

پاول سوخو، که مهندس هوافضا بود، در سال 1930 فرماندهی یک تاسیسات هواپیمایی را به دست گرفت که تحت رهبری وی، جنگنده های آزمایشی و همچنین یک هواپیمای ضبط کننده تولید شدند. برخی از این هواپیماها در ناوگان های معروف به پرواز درآمدند.

هنگامی که جوزف استالین به یک هواپیمای جنگی چند منظوره احتیاج داشت، سوخو و تیم وی بودند که با چالش مواجه شدند و در سال 1937 BB-1 را توسعه دادند که بعداً Su-2 نامگذاری شد.

در طول جنگ جهانی دوم، Su-2 منسوخ شد. بنابراین Su-6 توسعه داده شد. این هواپیمای 2 سرنشینه به شدت زرهی بود و برای حمله به زمین طراحی شده بود و گزینه ای بهتر از Ilyushin Il-2 در نظر گرفته می شد، اما به جای آن Il-2 انتخاب شد. با این حال، این باعث شد تا سوخو به توسعه و ایجاد تغییرات در Su-2 ادامه دهد.

هواپیماهای شرکت هواپیمایی سوخو نیز در طول جنگ سرد مورد استفاده قرار گرفتند. Su-5 و Su-7، دو جنگنده ای بودند که در این مدت ساخته شدند. Su-5 پس از مدتی منسوخ شد، اما Su-7 به فعالیت خود ادامه داد. در طول 1945-1950، این تیم یک سیستم کنترل هواپیما تقویت کننده ایجاد کرد.

تا سال 1953، هنگامی که استالین درگذشت، کمپانی سوخو مجدداً دفتر طراحی خود را تأسیس کرد و تأسیسات جدیدی را برای طراحی و تولید ایجاد کرد.

تاریخچه شرکت

  • شرکت هواپیمایی سوخو در عصر مدرن

در حال حاضر چندین پروژه هواپیمایی وجود دارد. به لطف توسعه این پروژه ها، کمپانی سوخو هم Su-90 و هم Su-38 را ایجاد کرد. Su-80 محصولی محبوب از هواپیمای Sukhoi بود که برای استفاده در صنایع طراحی شده، در حالی که Su-38 برای مصارف کشاورزی طراحی شده است.

به تازگی در سال 2015، شرکت هواپیمایی سوخو مشغول ایجاد خانواده ای از هواپیماهای منطقه ای بود به گونه ای که سوخو سوپرجت 100 و سوپرجت 130 به ایجاد پل و پر کردن شکاف و تأمین نیاز هواپیماها کمک کرده است. Superjet 130 برای حمل بین 130 تا 145 نفر طراحی شده است.

سوخوی با داشتن هیئت مدیره قدرتمند و اختصاصی که در سال 2017 انتخاب شد، تصمیم گرفت تا برخی از قدرتمندترین و قابل اعتمادترین هواپیماهای جهان را تولید کند. آنها همچنین در حال کار روی جنگنده های مخفی مانند Su-57 هستند و یک جت تجاری قدرتمند و راحت با نام Sukhoi Business تولید کرده اند.

شرکت هواپیمایی سوخو همچنین تعدادی هواپیمای برنامه ریزی شده را نیز در دستور کار خود دارد. علاوه بر این، آنها یک هواپیمای بدون سرنشین با نام Sukhoi Zond-1 ایجاد کرده اند.

شرکت هواپیمایی سوخو در عصر مدرن

  • هواپیماهای غیر نظامی سوخو

در حالی که بسیاری از هواپیماهای کمپانی سوخو برای استفاده نظامی طراحی شده اند، اما هنوز هم تعدادی هواپیمای غیرنظامی در این شرکت وجود دارد. هواپیماهای Sukhoi Su-26 ، Su-29 و Su-31 همه به عنوان هواپیمای آبی خاکی طراحی شده بودند. آنها به ترتیب در سالهای 1984، 1991 و 1992 معرفی شدند و همگی هنوز در حال تولید هستند.

کمپانی سوخو همچنین Su-80 را که یک هواپیمای حمل و نقل STOL است را نیز تولید می کند. این هواپیما در سال 2001 معرفی شد و همچنان در حال تولید است. Su-80 30 صندلی و یک موتور دوقلوی توربوپروپ دارد.

آخرین هواپیمای غیرنظامی تولید شده توسط آن ها Superjet 100 است. این جت منطقه ای یک بدنه باریک دارد که در سال 2011 معرفی شد و هنوز در حال تولید است. این هواپیما دارای 87 صندلی است.  

هواپیماهای غیر نظامی سوخو

  • تصادفات

یکی از تصادف های قابل توجه مربوط به شرکت سوخو در سال 2019 بود. یک سوپرجت سوخو در تاریخ 5 ماه مه آتش گرفت و در فرودگاه شرمتیوو مسکو سقوط کرد. از میان 78 نفری که در آن پرواز بودند، حداقل 41 نفر جان باختند و بازرسان هنوز دلیلی برای این سانحه ندارند. این اتفاق در زمان بدی رخ داد، زیرا سوخو در تلاش بود تا وارد رقابت جدی با ایرباس و بوئینگ که بازار جت را در دست داشتند، بشود. اما این حادثه تبلیغ بدی برای این کمپانی بود.

تصادف بزرگ دیگر مربوط به هواپیماهای این شرکت در سال 2012 رخ داد که یک Superjet 100 در اندونزی در کوه سالک سقوط کرد. همه سرنشینان این هواپیما که شامل 8 خدمه و 37 مسافر بودن در این سانحه جان خود را از دست دادند.

تحقیقات در خصوص این حادثه نشان داد که خلبان این هواپیما هشدارها در رابطه با مناطق مرتفع را نادیده گرفته بود. علاوه بر این، خدمه و کاپیتان تنها دقایقی قبل از حادثه با مسافران در کابین خلبان صحبت می کردند. این هواپیما قبلاً بیش از 800 ساعت پرواز را تجربه کرده و در سال 2009 ساخته شده بود.  

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات