اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

بررسی مفاهیم لوگو هواپیمایی

لوگو، به عنوان یک نماد و نشان گرافیکی، برای نمایش نام تجاری هر شرکت استفاده می شود.

0 1,543

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مفاهیم لوگو هواپیمایی

 

استفاده از لوگو در بدنه هواپیما ها، می تواند ایرلاین مختص به آن را معرفی کند. وجود فلسفه، تاریخچه و داستان های مختلف در پشت پرده طراحی لوگو ایرلاین ها، جذابیت خاص و منحصربفردی دارد که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. لوگو ایرلاین های مختلف، در عین سادگی و مینیمال بودن، بسیار مفهومی و نمادین هستند که با معروفترین آن ها آشنا می شوید.

هواپیمایی ملی ایران، که بر اساس حروف اول آن، «هما»، نامیده می شود، یکی از بهترین لوگوهای هواپیمایی در سطح جهان شناخته می شود. علاوه بر این، هما نام یک پرنده افسانه ای است که از ابتدا، با قرارگرفتن بر روی یکی از ستون های تخت جمشید شناخته شده است. لذا استفاده از پرنده هما، در لوگو شرکت هوایی ایران ایر که توسط ادوارد تیگران زهرابیان، جوان 22 ساله ارمنی ارائه شد، معرف تاریخ غنی کشور ایران است و بیش از 6 دهه است که ماندگار و جاوید باقی مانده است.

IRAN-AIR

  • هواپیمایی قطر

شاخ های یک غزال بزرگ که نمادی از حیوان ملی کشور قطر است، بعنوان یک علامت اختصاری در لوگو این شرکت هواپیمایی بکاررفته است. این لوگو منحصربفرد، یکی از زیباترین و متمایزترین لوگوهای هوایی است که در یک نگاه قابل درک و رویت است.

QATAR-AIR

  • هواپیمایی کانتاس

یک لوگو شفاف، زیبا و برگرفته از حیوان ملی کشور استرالیا، متعلق به شرکت هوایی کانتاس است. کانگورو پرنده، بعنوان یک عنصر کلیدی و مهم در ناوگان هوایی و شناسایی کانتاس محسوب می شود.

 

  • هواپیمایی سنگاپور

پرنده کریس، یک پرنده نقره ای رنگ است که در جنوب شرقی آسیا سکونت دارد. این پرنده اساطیری، در این کشور دارای محبوبیت بسیار زیاد است و بر این اساس در لوگوی هواپیمایی سنگاپور از آن استفاده شده است تا بازتاب دهنده فرهنگ این کشور باشد.

مفاهیم لوگو هواپیمایی SINGAPORE

  • هواپیمایی لوفتانزا

پرواز درناهای آبی و زرد، در فراز آسمان های کشور آلمان، جلوه ای زیبا و خاص را به این هواپیما بخشیده است. این ایرلاین که از بهترین و معتبرترین خطوط هوایی در جهان است با ایجاد تغییرات نامحسوس در لوگوی اصلی خود، چهره ای زیبا را برای هواپیما و خطوط هوایی خود ایجاد نموده است.

lufthansa

  • هواپیمایی تای ایرویز

لوگوی این شرکت هوایی که از ابتدا برگرفته از یک مرد رقصنده بود، همزمان با گسترش دسترسی های این ایرلاین هوایی به سایر نقاط جهان، تغییرات چشمگیری را به خود دید. لوگوی جدید این شرکت، که بصورت مدرن طراحی شده است برگرفته از عناصر سنتی کشور تایلند است. معابد طلایی و گل های ارکیده به رنگ زرد و بنفش، از المان های اصلی بکاررفته در این لوگو است.

tahai

 

برای اینکه به مفاهیم لوگو هواپیمایی  شرکت ها پی ببرید و یا بدان علاقه مند شوید، نیاز نیست یک طراح و گرافیست حرفه ای باشید. چرا که حدس زدن و تفکر پیرامون این موضوع، مانند یک سرگرمی و بازی می ماند که عده زیادی را به خود مشغول می کند.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات