اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1524637258565{background-color: #0e1a55 !important;}”][vc_column]

[/vc_column][/vc_row]

شبیه سازهای پرواز VR

آیا شبیه سازهای پرواز VR آینده آموزش خلبانی هستند؟

0

سالهاست که از بازی های پرواز VR برای آمادگی برای آموزش خلبانی خصوصی استفاده می شود. اکنون VR بر آموزش خلبانی تجاری و همچنین مدارس آموزش خلبانی نظامی تأثیر می گذارد. به همین دلیل واقعیت مجازی (VR) ، هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون هوایی محور به یک مدرسه آزمایشی در نزدیکی شما می آیند.

از شبیه سازهای پرواز بیش از 80 سال برای آموزش خلبانان استفاده شده است. در آن زمان ، پیشرفت های بسیاری در فناوری حمل و نقل هوایی به وجود آمده است. اکنون واقعیت مجازی (VR) در دوره کاملاً جدید آموزش خلبانی حرفه ای و عواقب بسیار گسترده ای برای صنعت حمل و نقل هوایی به وجود خواهد آمد.

تمام خلبانان ، از نیروی هوایی گرفته تا خلبانان جت خصوصی ، نزدیک به یک قرن در شبیه سازهای پرواز آموزش دیده اند. اما واقعیت مجازی در صدد تغییر شیوه تدریس دانش آموزان در مدارس آموزش خلبانی است ، چیزی که بیش از پیشرفتی برای فناوری به نظر می رسد. یک سیستم آموزش خلبانی VR این پتانسیل را دارد که ضمن کاهش بودجه نیروی هوایی ، هزینه های آموزش پرواز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آنها حتی می توانند برای آموزش مکانیک مورد استفاده قرار گیرند.

در آوریل 2019 نیروی هوایی ایالات متحده یک کلاس آزمایشی کلاس بعدی را با 30 دانش آموز راه اندازی کرد. با استفاده از هدست های VR و بیومتریک های پیشرفته AI به جای شبیه سازهای پرواز چند میلیون دلاری ، 13 خلبان فقط در چهار ماه مجوز دریافت کردند. سیستم آموزش خلبانی معمول حدود یک سال طول می کشد. هزینه آموزش پرواز VR در هر واحد به جای هزینه معمول 4.5 میلیون دلار برای یک شبیه ساز ، در هر واحد 1000 دلار درآمد به دست آمد. دانش آموزان توانستند با استفاده از هدست واقعیت مجازی HTC Vive خود را در کابین خلبان غوطه ور کنند در حالی که بیومتریک نظارت بر ضربان قلب و اندازه گیری دانش آموزان را داشت.

 یکی دیگر از قسمت های مهم پرواز VR ، امکان تغییر یک کابین خلبان برای دیگری بود، 10 ثانیه طول کشید تا دانش آموز از پرواز یک مربی T-6 به F-22 برود. این تجربه یادگیری با اجازه دادن به دانش آموزان برای تجزیه و تحلیل پروازی که دستگیر شده و در شبیه ساز VR بارگذاری شده بود ، بیشتر شده است.

  • آموزش خلبانی واقعیت مجازی چیست؟

What is virtual reality pilot training

به طور معمول ، یک شبیه ساز پرواز با قطع کردن قسمت جلوی (کابین خلبان) یک هواپیما ایجاد می شود ، که سپس بر روی سکوی شش گوش نصب می شود که به بخشی از هواپیما در بالای صفحه اجازه می دهد تا شش درجه حرکت کند. نمایشگرهای ویدئویی سپس نصب شده اند و به خلبانان امکان می دهند از یک منظره یا باند پرواز کنند.

در طول آموزش خلبانی ، شبیه ساز پرواز به دانش آموزان اجازه می دهد تا با یک کابین خلبان هواپیما در تعامل باشند. آنها در هواپیما و موتورها باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین فرسودگی می شوند و می توانند بدون خطر مسافرهای واقعی ، شرایط خطرناک و خرابی سیستم را تکرار کنند.

یک شبیه ساز کامل پرواز (FFS) یک شبیه ساز پیشرفته تر فناوری است که از فناوری پیشرفته ای در زمینه های حرکت ، تصاویر ، ارتباطات و ترافیک هوایی استفاده می کند. به عنوان مثال ، یک FFS می تواند اصطکاک هوا را در کنار بدنه شبیه سازی کند و خلبانان را در معرض تمرینات جهت گیری فضایی قرار دهد. این امر بیش از یک نمای 180 درجه ای در کیفیت ماهواره ای همه اشیاء مهم در یک فرودگاه خاص را نشان می دهد. خلبانان می توانند دقیقاً روش های رویکرد خود را برای فرودگاه در شبیه ساز انجام دهند.

در گذشته ، چهار سطح FFS درجه A تا D وجود داشت که D بالاترین استاندارد بود. در سالهای اخیر ، این سطح به هفت سطح بین المللی تغییر یافته و سطح D اکنون نوع 7 است. استاندارد سطح D / Type 7 برای هر دو آموزش اولیه خلبانی (تبدیل به یک نوع جدید از هواپیما) و همچنین آموزش خلبانی تجاری مکرر استفاده می شود. برای حمل و نقل هوایی تجاری (کلیه خلبانان تجاری باید بطور منظم ، معمولاً هر شش ماه یکبار آموزش دهند تا صلاحیت خود را برای پرواز مسافران در هواپیماهای CAT حفظ کنند).

شبیه ساز پرواز بسیار زیاد است ، وزن آن زیاد است و هزینه زیادی نیز دارد. به عنوان مثال ، یک شبیه ساز کامل پرواز نوع 7 با قیمتی بالغ بر 12 میلیون دلار به فروش می رسد ، بدون احتساب هزینه عملکرد شبیه ساز. این با پرتاب مدل جدیدتر هواپیما گرانتر می شود و این بدان معنی است که هواپیمای قدیمی باید ریخته شود. نتیجه این است که هزینه آموزش خلبانی بسیار بالا و فراتر از دسترس بسیاری از خلبانان مشتاق است.

  • آیا آموزش خلبانی VR هنوز نمونه ای به حساب می آید؟

صنعت هوانوردی در مورد اثربخشی استفاده از سیستم آموزش خلبان واقعیت مجازی در مدارس آموزش خلبانی تقسیم شده است. برخی معتقدند که هیچ چیز در بازار نمی تواند جایگزین شبیه ساز پرواز آزمایش شده باشد ، معتقدند  که برای خلبانان بسیار مهم است که در یک کابین خلبان واقعی آموزش ببینند ، جایی که می توانند حتی اگر کابین خلبان شروع به پر کردن دود کند ، به ماسک اکسیژن خود برسند. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که واقعیت مجازی جایگزین بهتری برای شبیه سازهای فیزیکی باشد ، اما قرار است تغییر کند. دلایل خوبی وجود دارد که VR قبلاً به عنوان جایگزینی برای آموزش های ویدئویی توسط نیروی هوایی و در مدارس خصوصی آموزش خلبانی استفاده می شود.

ارتش آمریكا اخیراً از معامله با مایكروسافت برای استفاده از فناوری HoloLens در آموزش های نظامی خبر داد. این امر به سربازان اجازه می دهد تا در زمان واقعی مطالعه هایی در مورد محیط خود داشته باشند ، اما اهداف تحقیق هدف توسعه فناوری هایی است که می توانند مسیریابی ، دستیابی به هدف و برنامه ریزی ماموریت را انجام دهند. با توجه به صرفه جویی زیاد در هزینه آموزش پرواز و کاهش خطر ناشی از پرواز VR ، احتمالاً واقعیت مجازی به سرعت در مدرسه خلبانی نظامی و همچنین در آموزش خلبانی تجاری و خصوصی اتخاذ می شود.

  • آینده آموزش خلبانی VR

در دهه گذشته ، واقعیت مجازی از موضوعات فانتزی به سمت صنعت بازی های ویدیویی رفته است. تا سال 2016 بیش از 230 شرکت در حال تولید محصولات مرتبط با VR بودند ، از جمله مارک های بزرگ مانند گوگل ، اپل ، آمازون ، مایکروسافت ، سونی و سامسونگ. تا سال 2018 ، فیس بوک نمایشگر Half Dome بود ، نمونه اولیه با صفحه نمایش واریفوکال. این امر امکان ایجاد تعداد نامحدود فواصل فوکوس را برای دید نزدیک ، متوسط ​​و دور ، با یک میدان دید 140 درجه و بدون از بین بردن فرم و وزن فعلی دستگاه های مصرف کننده VR فراهم می کند.

فن آوری فعلی از یک هدست VR یا محیط چند پیش بینی شده استفاده می کند که حضور فیزیکی کاربر را در یک محیط مجازی شبیه سازی می کند. اما دستگاهی که پیشرفت چشمگیری در آموزش خلبانی VR دارد ، به عنوان یک سیستم هاپتیک شناخته می شود (که در بازی های ویدئویی و برنامه های آموزش نظامی نیز به آن “بازخورد نیرو” گفته می شود) ، که توانایی انتقال لرزش ها و دیگر احساسات را به کاربر دارد.

پیشرفت های موجود در دنیای مجازی ، نیروی هوایی را با استفاده از این فناوری به عنوان بخشی از سیستم های آزمایشی خلبان خود می بیند ، و نتایج ویژه مثبتی برای افراد مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه (PTSD) داشت. همچنین از این فناوری به عنوان جایگزینی برای آموزش های ویدئویی در مدارس خلبانی خصوصی استفاده می شود. اخیراً ، مربی اصلی خلبان یک شرکت هواپیمایی استرالیا با ایجاد یک استودیوی تولید برای ایجاد یک تجربه پرواز در VR که به دانشجویان اصول اولیه پرواز را با استفاده از تلفن هوشمند و هدست واقعیت مجازی موبایل آموزش می دهد ، کار کرد.

  • راهنمای سریع بهترین هدست ها و سیستم عامل های VR موجود در بازار

A quick guide to the best VR headsets and platforms on the market

در حال حاضر ، هدست VR یا متحرک یا پنهان است. هدفون تلفن همراه به کاربر امکان می دهد تلفن همراه خود را وصل کند و تلفن هوشمند خود را به یک دستگاه VR تبدیل کند. این بدان معنی است که هیچ سیم مورد نیاز نیست. Samsung Gear VR و Google Daydream View یک هدست واقعیت مجازی موبایل ارزان است. هدست های متصل شش درجه آزادی (6DOF) را برای ردیابی دقیق موقعیت کاربر برای تجربه واقعی تر واقعیت مجازی ارائه می دهند. با توجه به قدرت پردازش محدود گوشی های هوشمند در مقایسه با رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ، هدفون های اتصال VR معمولاً یک تجربه کابین خلبان بسیار غوطه وری تر و واقعی تر را ارائه می دهند.

تجهیزات مختلفی وجود دارد که کاربر برای شروع آن نیاز دارد:

  • یک کامپیوتر پرواز VR
  • کیفیت هدست واقعیت مجازی
  • نرم افزار پرواز VR
  • یوغ یا جوی استیک برای کنترل هواپیمای خود
  • پدالهای Rudder که برای کاربرانی که می خواهند روزی واقعاً پرواز کنند مهم هستند

اگرچه هنوز در دسترس کاربر معمولی قرار نگرفته است ، برخی از آخرین کارهایی که با فن آوری هاپتیک (بازخورد نیرو) انجام می شود شامل محرک های مکانیکی است – دستگاه هایی که در تماس با نواحی مختلف بدن ، اکثر اوقات دست و نوک انگشتان قرار می گیرند ، که به کاربر امکان می دهد احساسات را در واقعیت مجازی تجربه کنید. این یک مزیت هیجان انگیز است که برای آموزش خلبانی سازگار است: آنها به خلبانان آموزش دیده VR تأیید واقع گرایانه از هر سوئیچ و شماره گیری آنها هنگام پرواز پرواز می کنند.

برخی از پیشرفت های هدفون شبیه سازهای پرواز VRجالب وجود دارد که قرار است در سال 2019 راه اندازی شود. هدفون مستقل که از فناوری رایانه ای پیشرفته و اختصاصی استفاده می کند ، از Vive و Oculus انتظار می رود. علاوه بر تلفن همراه بودن ، هدست های نسل بعدی شامل ردیابی چشم و افزایش جنبه های دید از میدان خواهند بود که به توسعه دهندگان امکان می دهد شبیه سازی های واقعی تر و دقیق تری ایجاد کنند که آموزش خلبانی خصوصی را به صورت آنلاین و تجربه شبیه سازی مجازی ایجاد کند

  • نرم افزار پرواز همه جانبه

  • هواپیمای ایکس 11

محبوبیت این نرم افزار بیشتر به دلیل واقع گرایی آن است. جدیدترین نسخه دارای رابط کاربری جدید با کیفیت بالا است و کیفیت و جزئیات واقعی از “کامیون های چرخ دنده تا پرچ” یک شبیه سازی نزدیک از هواپیماهای واقعی است. برخی هواپیماها دارای یک Garmin 1000 شبیه سازی شده هستند در حالی که هر هواپیما دارای یک کابین خلبان سه بعدی است که می تواند برای پرواز ابزار مورد استفاده قرار گیرد.

  • DCS World

این نرم افزار که یکی از بهترین شبیه سازهای پرواز موجود در رایانه شخصی است و برای آموزش خلبانی خصوصی به صورت آنلاین کارآمد است ، واقع گرایی را ارائه می دهد. فراتر از یک بازی ویدیویی ، چالش واقعی یادگیری چگونگی پرواز هواپیمای مجازی از یک کابین خلبان و صفحه ابزار دقیق است. در حال حاضر DCS World دارای تعدادی ابزار و آموزش آموزشی YouTube برای کاربرانی است که برای دستیابی به نرم افزار به کمی کمک اضافی نیاز دارند.

  • AeroFly2

Aerofly2 دارای کابینهای واضح و دقیق ، فیزیک فوق العاده هوازی و در حال حاضر کل جنوب غربی ایالات متحده آمریکا برای کاربر گذاشته شده است. Aerofly گرافیکی پیشرفته سه بعدی را ارائه می دهد و مدل دینامیک پرواز به خلبانان مشتاق سطح بالایی از واقع گرایی می بخشد.

  • بخار FSX

برنده جایزه Microsoft Flight Simulator X اکنون در Steam در دسترس است. Microsoft Flight Simulator X Steam Edition ، با عملکرد چند نفره به روز شده و پشتیبانی از ویندوز 8.1 ، تجربه پرواز VR را به هر یک از 24000 مقصد موجود در برخی از هواپیماهای نمادین جهان به کاربران می دهد. حالت مسابقه بازی های پرواز FSX Steam Edition’s VR ، به بازیکنان این فرصت را می دهد تا در چهار نوع مسابقه از جمله دوره های مسابقه رد Bull Bull ، دوره های سفر با هواپیمای دریانوردی و دوره های داستانی مانند هوپ و جت کانیون در شرایط مختلف آب و هوایی به رقابت بپردازند.

  • چگونه var  می تواند به خلبانان و صنعت هوایی کمک کند

یک چیز مطمئناً وجود دارد: استفاده از VR در حمل و نقل هوایی دیگر نمی تواند نادیده گرفته شود ، تعداد هدست های واقعیت مجازی مورد استفاده در هر نمایشگاه بزرگ حمل و نقل هوایی و هوافضا اثبات این امر است ، به همراه مطالعه پرونده نظامی برای مقرون به صرفه بودن ، اثربخشی و سهولت استفاده از سیستم های آموزش خلبانی VR.

شبیه سازی پرواز VR ممکن است نتواند جای خود را از تجربه واقعی در هوا بگیرد ، اما آنها می توانند با کاهش چشمگیر هزینه های آموزش خلبانی ، فرصت های شغلی در حمل و نقل هوایی را برای یک نسل کاملاً جدید باز کنند.

به تازگی ، آموزش هواپیمایی هوایی Lufthansa اولین آموزش شبیه سازهای پرواز VR خود را برای خدمه کابین در فرانکفورت و مونیخ آغاز کرد. در آینده ، آموزش های مکرر شرکت کنندگان در پرواز در مراکز واقعیت مجازی مدرن برگزار می شود. هر سال حدود 18،500 شرکت کننده در پرواز ، آموزش های مربوط به ایمنی را در دوره های آموزش مجازی پیشرفته انجام می دهند ، و برنامه هایی برای گسترش آموزش VR به سایر مناطق آموزش خدمه کابین نیز وجود دارد.

با وجود امکانات مهیج آموزش خلبانی شبیه سازهای پرواز VR ، این فناوری راه درازی دارد و بسیاری از افراد قبل از اینکه بخشی از آموزش خلبانی اصلی شوند ، متقاعد می شوند. بسیاری از کارشناسان حمل و نقل هوایی هنوز بر این عقیده اند که پرواز VR ، هر چقدر هم واقع بینانه باشد ، هرگز نمی تواند به مانند بودن در یک شبیه ساز پرواز کامل Type 7 یا حتی یک شبیه ساز هواپیمای اصلی باری باشد. مسئله ای برای غلبه بر متقاعد کردن مغز وجود دارد که وقتی دانش آموز می داند می تواند دکمه تنظیم مجدد را فشار داده و دوباره آن را انجام دهد ، در وضعیت واقعی پرواز قرار دارد. آینده آموزش پرواز VR به توانایی فن آوری برای دستیابی به آنچه که “واقعیت ذوب شده” نامیده می شود بستگی دارد – قادر به متقاعد کردن مغز در شرایط واقعی یا بحرانی حتی وقتی که می داند در دنیای واقعیت مجازی است. .

این کاری است که مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا به همراه سیستم های فناوری فناوری در حال کار بر روی آن هستند. این پروژه Fused Reality نام دارد و شامل ابزاری برای واقعیت مجازی است که به سر هواپیما امکان پذیر است و به خلبانان اجازه می دهد تا برای موقعیت های مختلف در هوا آموزش ببینند. آخرین یافته ها حاکی از آن است که تجربه پرواز VR بهتر است مغز را متقاعد کند که وقتی پرواز بدن در حالت پرواز باشد بر خلاف قرار گرفتن در یک صندلی شبیه ساز ، وضعیت پرواز واقعی است. از آنجا که این مانورها در 5،000 فوت انجام می شوند ، انتظار نمی رود که خطاهای ریزش فاجعه بار باشد.

اگرچه فناوری شبیه سازهای پرواز VR هنوز راه درازی در پیش دارد ، اما با جهش و مرزهایی در حال پیشرفت است. در حال حاضر ، خلبانان فردا می توانند یک هدست VR را برپا کرده و با یک Cessna 172 گیر بیایند ، Airbus A320 را پرواز کنند و یک Boeing 747 را به دست بیاورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.