اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

شرکت هواپیمایی Cessna 

0 367

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

کمپانی سسنا قبل از اینکه زیر بال Tekron Aviation قرار بگیرد، یك شركت هواپیمایی محبوب در ساخت هواپیما در جهان بود. در حالی که سسنا به تولید هواپیماهای پیستونی کوچک و سبک بسیار شهرت داشت، پس از مدتی تولید و ساخت جت های بزرگ مسافربری را نیز در دستور کار خود قرار داد. 

برای مدت زمان زیادی آن ها یکی از محبوب ترین و بالاترین حجم تولید کننده تمام هواپیماهای عمومی در جهان بودند. این روزها، Cessna با نام تجاری Textron Aviation شناخته می شود و دفتر مرکزی آن در کانزاس ایالات متحده آمریکا است.

  • تاریخچه  Cessna

تاریخچه  Cessna

سسنا در سال 1927 تاسیس شد، اما تاریخ آن به زمانی برمی گردد که یک فرد روستایی به نام Clyde Cessna کمپانی هواپیمایی شخصی خود را در سال 1911 راه اندازی کرد. وی بسیاری از هواپیماهای خود را قبل از عزیمت به كانزاس آزمایش كرد، به این دلیل که بانکداران از دادن پول برای ساخت هواپیمای بیشتر امتناع می کردند. 

سپس در سال 1927 سسنا با ویکتور رووس (Victor Roos) شریک شد و شرکت هواپیمایی سسنا-رووس را تشکیل داد. با این حال، هنگامی که Roos یک ماه بعد از سمت خود استعفا داد، سسنا توانست با موفقیت نام رووس را از شرکت کنار بگذارد.

به دلیل رکود بزرگ، سسنا مجبور شد تا درهای کمپانی هواپیمایی خود را برای مدت زمان کوتاهی ببندد، اما مدت کوتاهی پس از آن، در سال 1946، سسنا دوباره به تولید تجاری بازگشت. در سال 1963 آن ها هواپیمای 50،000 ام خود را تولید کرده و در سال 1975 100000 مین هواپیمای تک موتوره خود را ساختند.

شرکت جنرال دینامیک در سال 1985 سسنا را خریداری کرد و تولید کاروان سسنا را آغاز کرد. در سال 1992 ، شرکت هواپیمایی سسنا به Textron فروخته شد. در نهایت در سال 2007، سسنا شرکت هواپیمایی کلمبیا را خریداری کرد و به تولید برخی از هواپیماهای مشهور خود ادامه داد.

  • Cessna  در عصر مدرن

Cessna  در عصر مدرن

تا پیش از واگذاری شرکت هواپیمایی سسنا در سال 2013، 8،500 کارمند در این کمپانی مشغول به کار بودند. سرانجام سسنا در مارس 2014 فعالیت خود را تحت عنوان نام سسنا متوقف کرد و به یکی از برند های هواپیمایی Textron Aviation تبدیل شد.

اسکات ارنست آخرین مدیرعامل سسنا بود. وی از 31 می 2011 کنترل شرکت را پس از بازنشستگی جک پلتون بر عهده گرفت. ارنست به تازگی 29 سال را در GE (یک شرکت پیشرو در زمینه موتورهای جت و توربو پراپ ، قطعات و سیستم های یکپارچه برای هواپیماهای حمل و نقل هوایی تجاری، نظامی، تجاری و عمومی ) به عنوان مدیر کل زنجیره تأمین جهانی GE Aviation به پایان رسانده است.

  • رویدادهای قابل توجه شرکت هواپیمایی Cessna 

Cessna 172

در سال 1956، سسنا Cessna 172 را معرفی کرد. این هواپیما به سرعت به بیشترین هواپیمای تولید شده در طول تاریخ تبدیل شد.

سسنا به منظور ایجاد تمایز میان هواپیماهای خود با جت هایی که رقبا می ساختند، سسنا یک صفحه از خودروسازان دیترویت گرفت. آنها با کمک بسیاری از اصطلاحات گوناگون و منحصر به فرد بازاریابی، هواپیماهای خود را منحصر به فرد کردند.

مطالب مرتبط

در حالی که شرکت های دیگر آن ها را مورد تمسخر قرار می دادند، این امر سبب شد تا هواپیماهای سسنا در آن زمان از دیگر هواپیماها مجزا شود. 

یکی از جنجال های اساسی که کمپانی هواپیمایی سسنا با آن روبرو شد، در تاریخ 27 نوامبر 2007 بود. آنها اعلام کردند که هواپیمای Cessna 162، توسط یک شرکت تابع از صنایع هوانوردی چین ساخته خواهد شد. آن ها با گرفتن این تصمیم انتقادات و بازخورد منفی زیادی را به دلیل کیفیت تولیدات چینی و روابط نه چندان خوب آمریکا و چین دریافت کردند. 

Cessna 162 - شرکت هواپیمایی Cessna 

  • سوانح هوایی مرتبط با شرکت هواپیمایی Cessna 

اولین سانحه هوایی با هواپیمای کمپانی سسنا در سال 1972 رخ داد. در این سانحه نیک بیگیچ، یکی ار اعضای کنگره آمریکا و دیگر سرنشینان در آلاسکا کشته شدند. در حالی که این پرواز ناپدید شد و هرگز جسدی یافت نشد، تصور بر این است که تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده اند. 

Aaliyah خواننده، مدل و بازیگر نیز در سال 2001 به علت سقوط هواپیمای سسنا کشته شد. علت سقوط این هواپیما وزن بیش از حد درون هواپیما و نیز عدم هوشیاری خلبان بود بیان شده است. 

یکی دیگر از قابل توجه ترین تصادفات مربوط به هواپیمای سسنا در 5 ژانویه 2002 اتفاق افتاد. یک دانش آموز دبیرستانی یک هواپیمای Cessna 172 را در تامپا، فلوریدا در کنار بانک برج آمریکا متوقف کرد. این نوجوان کشته شد، اما در جریان این حادثه که الهام گرفته از حملات 11 سپتامبر بود، فرد دیگری زخمی نشد.

  • هواپیماهای Cessna در کجا ساخته می شوند؟

Textron Aviation واقع در ویچیتا - شرکت هواپیمایی Cessna 

هواپیماهای Cessna اکنون توسط Textron Aviation واقع در ویچیتا، کانزاس ساخته می شوند. این شرکت همچنین کارخانه های تولیدی را در چین افتتاح کرده است و قصد دارد با گذشت زمان، بیشتر یا تمام تولیدات خود را به چین منتقل کند.

در نقاط مختلف جهان نیز چندین سرویس خدماتی این شرکت هواپیمایی وجود دارد که افراد می توانند در صورت بروز مشکل در هواپیمای خود از آنها کمک دریافت کنند. در کل 11 مکان داخلی وجود دارد، که برخی از آن ها در اورلاندو، فلوریدا تا ساکرامنتو، کالیفرنیا و حتی نیوبرگ و نیویورک قرار دارد.

همچنین 11 ایستگاه خدمات بین المللی نیز وجود دارد. این مناطق بیشتر در آلمان و فرانسه مستقر هستند و سایر مناطق در سنگاپور، سوئیس، انگلستان، جمهوری چک و اسپانیا قرار دارند.

  • هواپیماهای ساخته شده توسط کمپانی هواپیمایی Cessna 

همانطور که پیشتر بیان شد، شرکت هواپیمایی سسنا هواپیماهای گوناگونی را در طی سال ها به بازار عرضه کرده است. از هواپیمای دوزیست گرفته تا هواپیماهای باری و تجاری همگی از مواردی هستند که توسط این شرکت ساخته شده است.

در زمینه ساخت هواپیمای تجاری، این کمپانی اقدام به تولید هواپیماهایی در سه گروه جت تجاری سنگین، جت تجاری سبک و جت تجاری با سایز متوسط کرده است. همچنین هواپیماهای تربوپروپ نیز از دیگر جت های مسافربری این شرکت محسوب می شود. 

Cessna Citation Hemisphere - شرکت هواپیمایی Cessna 

گران ترین هواپیمای این شرکت نیز با مبلغ 35 میلیون دلار متعلق به جت تجاری سنگین مدل Cessna Citation Hemisphere است. شرکت هواپیمایی سسنا علاوه بر ساخت چندین نوع هواپیما، بالگردهایی نیز تولید کرده که Cessna CH-1 یکی از مدل هایی است که توانست در سال 1955 گواهینامه نوع FAA را دریافت کند.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات