اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

غذا و مسافرت

0 164

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

هنگامی که تصمیم میگیریم سفری به کشوری دیگر داشته باشیم، شاید غذا آخرین چیزی است که در مورد آن فکر می کنیم. اکثر افراد پیش از سفر اطلاعاتی در خصوص مکان های دیدنی، هتل ها و محل اقامت خود در کشور مقصد بدست می آورند و غذا آخرین مساله ای است که در رابطه با آن تحقیق می کنند.

اما آیا این امر برای تمام افراد یکسان است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. بسیاری از افرادی که دارای مشکلات جسمانی مانند دیابت یا آلرژی هستند، به جرات می توان گفت که غذا در کشور مقصد اولین چیزی است که مورد بررسی و فکر کردن قرار می گیرد.

توجه به رژیم غذایی برای بیماران دیابتی و افرادی که نسبت به برخی غذاها حساسیت دارند، نه تنها در کشور مقصد بلکه باید از هنگام سفر و درون هواپیما آغاز شود. غذا خوردن در هواپیما شاید در نگاه اول امری ساده و کم اهمیت به نظر برسد. اما باید گفت که غذا مساله مهمی در هنگام پرواز به خصوص برای بیماران دیابتی است.

از همین رو، شرکت های هواپیمایی به منظور رفاه حال افرادی که دارای مشکلات جسمی مانند دیابت هستند، اطلاعاتی را در مورد زمان بیشتر وعده های غذایی ارائه می دهند تا این افراد بتوانند میزان داروی مصرفی خود را با میزان غذایی که میخورند هماهنگ سازند.

اگر شما هم دارای بیماری دیابت یا سایر مشکلات جسمی مانند آلرژی هستید که غذا می تواند روی سلامت شما تاثیر گذار باشد، بهتر است که پیش از پرواز دستور تهیه وعده غذایی استاندارد و سالمی را داشته باشید. خدمه پرواز نیز به شما در خصوص دریافت غذای مناسب کمک خواهند کرد.

همچنین در پروازهای طولانی، ممکن است بین وعده های غذایی و هنگام خواب به میان وعده های غذایی احتیاج داشته باشید تا از پایین آمدن قند خون جلوگیری کنید. به همین جهت سعی کنید غذاهای حاوی کربوهیدرات اضافی مانند بیسکویت، غلات یا نان به همراه خود در هواپیما داشته باشید.

  • رژیم غذایی در خارج از کشور

رژیم غذایی در خارج از کشور مساله ای است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد به خصوص افراد دیابتی را به خود مشغول کند. اما باید گفت که رژیم غذایی مبتلایان به دیابت همان رژیم غذایی سالم است که برای همه توصیه می شود.

بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید باید بتوانید از منوهای معمولی مواردی را انتخاب کنید. به طور معمول فرصت های زیادی برای امتحان کردن غذاهای مختلف هنگام سفر به خارج از کشور وجود دارد و نیازی نیست صرفا به دلیل ابتلا به دیابت خود را از خوردن آن ها محروم کنید. تنها کافی است که اصول اساسی تغذیه سالم را رعایت کنید.

از آنجا که کربوهیدرات بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند، ارزش این را دارد که بدانید چه کربوهیدرات هایی به صورت محلی در دسترس خواهند بود. یک راهنمای سفر خوب، ایده ای از غذاهای محلی به شما میدهد، حتی می توانید از یک فرهنگ لغت جیبی استفاده کرده و لغات مربوط به چند غذای اصلی را یاد بگیرید.

امروزه اپلیکیشن هایی نیز برای انواع گوشی های همراه طراحی شده، که این امکان را فراهم می کند تا شما از غذای خود عکس گرفته و آن را با عکس های موجود در برنامه مقایسه کنید تا به سرعت از مواد مغذی موجود در غذای خود مطلع شوید.

رژیم غذایی در خارج از کشور

  • آلرژی و عدم تحمل غذا

اگر به برخی از مواد غذایی آلرژی یا حساسیت دارید، باید در هنگام مصرف غذا به این نکته توجه کنید که آیا این غذا برای شما مناسب است یا خیر. به عنوان مثال، محصولات عاری از گلوتن ممکن است در بعضی از کشورها در دسترس نباشد.

بنابراین اگر به بیماری سلیاک مبتلا هستید، نان، بیسکویت و کراکر می توانند حاوی گلوتن بوده و برای شما بسیار خطرناک باشند. به همین دلیل باید در هنگام مصرف هر نوع ماده غذایی به دقت به ترکیبات سازنده آن توجه کنید.

اگر هر نوع آلرژی و عدم تحمل غذایی دارید و در هتل اقامت می کنید، در هنگام رزرو از آنها بپرسید که آیا می توانند نیازهای غذایی شما را برطرف سازند یا خیر. اگر بیرون غذا می خورید هم سعی کنید تا حد امکان غذای شما ساده باشد که بتوانید به خوبی ترکیبات به کار رفته در آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال، سعی کنید غذاهایی مانند سیب زمینی آب پز، سالاد، گوشت، ماهی یا برنج معمولی سفارش دهید.

آلرژی و عدم تحمل غذا

  • مسمومیت غذایی

آب و هوای گرم خطر مسمومیت با مواد غذایی را افزایش می دهد، به خصوص در کشورهایی که سطح بهداشت آنها نیز پایین است. به همین جهت سفارش غذای گرم و کاملا پخته شده امن ترین گزینه برای شما به هنگام سفر به این کشورها خواهد بود.

همچنین می توانید از مردم محلی کمک بخواهید تا مکان هایی را که اغلب آن ها برای خوردن غذا به آنجا می روند را به شما نشان دهند. این روش بسیار خوبی برای یافتن بهترین مکان های غذاخوری است.

اگر نگران امنیت آب لوله کشی آن منطقه هستید، بهتر است از آب بطری و استریل استفاده کنید. دقت داشته باشید که از نوشیدن یخ در نوشیدنی ها، سالادهایی که ممکن است مواد آن با آب لوله کشی شسته شود و میوه هایی که نمی توانید پوست آن را جدا کنید، نیز خودداری نمایید.

به این ترتیب با رعایت چند نکته ساده اما تاثیر گذار در خصوص رژیم غذایی در خارج از کشور، حتی اگر دچار دیابت یا حساسیت های غذایی باشید، می توانید سفری آرام و لذت بخش را در هر کجای دنیا تجربه کنید. 

مسمومیت غذایی

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات