اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

نکات مهم در بستن چمدان های هوایی

چگونه چمدانی سبک و ایمن داشته باشیم؟ یک چمدان مناسب برای سفر هوایی، چه ویژگی هایی دارد؟

0 524

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

بستن چمدان، برای سفر با هواپیما، با رعایت محدودیت های همچون میزان وزن بار یکی از دغدغه های اصلی مسافران است. چمدان، یک محفظه ی خصوصی است که می تواند از وسایل شخصی و مهم شما، محافظت کند. از این رو نکات مهم در بستن چمدان های هوایی و انتخاب یک چمدان مناسب به همراه وسایل ضروری، از ملزومات یک سفر راحت و بدون استرس است. این اقدام نیاز به بررسی اهداف سفر دارد. اینکه بدانید برای چه سفر می کنید و مدت اقامت و محل اقامت شما کجا خواهد بود، در انتخاب لوازم مورد نیاز و حتی سایز و ابعاد چمدان ، تاثیر گذار است.

 

چمدان سفر چگونه باشد؟

در سفر های هوایی، چمدان های نرم، مقاوم و با دوام، عملکرد بهتری دارند. چرا که در یک سفر هوایی می بایست چمدانتان را به فرودگاه بسپارید تا با خود به هواپیما حمل کنند. در این زمان، امکان برخورد چمدان ها با یکدیگر و یا بدنه سفت و خشن هواپیما و سایر سطوح وجود دارد. لذا در این فاصله، دوام چمدان در بخش بدنه و دسته ها، کار خود را می کند.

اگر چمدان شما عمر و دوام کافی را نداشته باشد، در سفر بعدی همراه شما نخواهد بود. یک تجربه عمومی اعلام می کند، چمدان های نرم از جنس نایلون زیپ استاپ، نسبت به چمدان های ساخته شده از پلی استر سخت، بهتر عمل می کنند. به دلیل وزن کم راحتتر جابجا می شوند و به راحتی در قفسه های بالای سر در هواپیما جا می گیرند. همچنین شوک های فیزیکی و ضربات ناشی از حمل را به خوبی جذب می کند.

چمدان سفر چگونه باشد؟

  • چند نکته طلایی هنگام بستن چمدان

اگر برای بار اول، سفر با هواپیما را انتخاب کرده اید، ممکن است هنگام بستن چمدان نیز استرس و احساس سردرگمی داشته باشید. اینکه بدانیم چه وسایلی را حتما باید برداریم و لیستی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشیم، سفری آسوده را در هنگام پرواز و اقامت، تجربه خواهید کرد.

 

چند نکته طلایی هنگام بستن چمدان

  • اسناد و مدارک مهم

اسناد مربوط به پرواز، مانند کارت پرواز، کارت شناسایی، ویزا و پاسپورت، از جمله مدارکی هستند که در طول زمانی که در فرودگاه و هواپیما هستید، مدام به آنان نیاز خواهید داشت. لذا بهتر است از قرار دادن آن در انتهای کیف و یا چمدان خودداری کنید. چرا که هنگام درخواست این مدارک توسط مامورین شناسایی، تاخیر خواهید داشت و دچار استرس خواهید شد.

اسناد و مدارک مهم

  • اشیا مهم و ارزشمند در  بستن چمدان های هوایی

یکی از نکات مهم در بستن چمدان های هوایی، در مورد وسایلی که قرار است داخل کیف دستی قرار گیرند و به داخل کابین هواپیما منتقل شوند، تصمیم بگیرید. لوازم بهداشتی، موبایل، تبلت و یا داروهای ضروری، از اقلامی هستند که در طول سفر و حضور شما در هواپیما، باید در دسترس قرار گیرند. در خصوص اشیا ارزشمند نیز ریسک نکنید. ممکن است چمدان شما در قسمت بار گم شود و به دستان نرسد، پس اشیا ارزشمند و گران قیمت را نیز با خود به کابین هواپیما ببرید.

اشیا مهم و ارزشمند در  بستن چمدان های هوایی

  • محدودیت وزن را مدیریت کنید

اگر وزن بار شما بیش از حد مجاز است، بهتر است لباس هاس اضافی نظیر کاپشن و سایر البسه سنگین را بپوشید. با این اقدام هوشمندانه، می توانید از پرداخت جریمه اضافه بار، فرار کنید.

محدودیت وزن را مدیریت کنید

 

در یک نگاه کلی می توان گفت، بهتر است در سفرهای هوایی سبک باشید. چمدان سبک خیال شما را از بابت پرداخت هزینه های مازاد راحت می کند. چرا که در طول اقامت و جابجایی های خود می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و نیاز به باربر و تاکسی های دربست نیز نخواهید داشت.

 

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات