اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

معرفی شرکت Robinson Helicopter

0 438

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

شرکت هلیکوپتر رابینسون با وجود تولید سه مدل، یکی از معروف ترین تولید کننده های بالگرد است. این شرکت در حال حاضر در کالیفرنیا آمریکا مستقر بوده و بیش از 400 نمایندگی و مرکز خدمات در سراسر جهان دارد. هر چند که کلیه مراکز خدماتی و نمایندگی آن ها بطور مستقل اداره می شوند.

  • تاریخچه

کمپانی هلیکوپتر رابینسون در سال 1973 توسط فرانک رابینسون (کارمند سابق شرکت های سازنده هلیکوپترهای هیوز و هلیکوپتر بل) تأسیس شد که چشم انداز آن تولید بالاترین کیفیت و قابل اطمینان ترین بالگردهای جهان با کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین روش ممکن بود و از آن زمان تاکنون بیش از 12000 هواپیما تولید کرده است.

هلیکوپتر R22 در سال 1979 معرفی و به لطف کم هزینه بودن و نگهداری آسان، به سرعت در میان مدارس آموزش پرواز و کاربران خصوصی مورد توجه قرار گرفت. چرا که با کم شدن هزینه ها، افراد بیشتری پرواز را یاد گرفتند و تقاضا برای هلیکوپترهای کوچک و ارزان قیمت افزایش یافت.

پس از آن R44، در سال 1992 به بازار عرضه شد که در مقایسه با R22 دارای موتوری قدرتمندتر، اما طراحی مشابه بود. ده سال بعد شرکت هلیکوپتر رابینسون R44 Raven II را معرفی کردند که دارای یک موتور پیشرفته و همچنین یک سیستم الکتریکی پیشرفته 28 ولت بود. این موتور به گونه ای طراحی شده است که به هلیکوپتر اجازه می دهد در دمای بالا و در ارتفاعات بالاتر عملکرد بهتری داشته باشد.

تا سال 2003، فروش R44 باعث فروش دوبرابری مدل R22 نیز بود. از آنجایی که هلیکوپتر کمپانی هلیکوپتر رابینسون موتور بسیار خوبی برای استفاده در اختیار داشت، آنها توانستند هلیکوپتر توربین 5 مکانه خود را توسعه دهند. به این ترتیب R66 توربینی سرانجام در سال 2010 به اصلاحات آئین نامه فدرال اعطا شد.

  • عصر مدرن

برترین فروش هلیکوپتر شرکت هلیکوپتر رابینسون مربوط به مدل های R44 و R66 است. این دو مدل در حال حاضر با نسخه های گوناگون از جمله، پلیس، شناور و حتی نسخه های خبری نیز ارائه می شوند. اخیرا نیز کمپانی هلیکوپتر رابینسون، هلیکوپتر R44 Cadet را تولید نمود، این هلیکوپتر در واقع یک R44 دو طبقه است که به طور خاص برای آموزش طراحی شده است.

شرکت هلیکوپتر رابینسون به خاطر تعهد خود به تحقیق و توسعه شناخته شده است و تحقیق و توسعه از اهمیت قابل توجهی برای رابینسون برخوردار است. از همین جهت  آنها همچنان به ارائه فناوری جدید و پیشرفت در هلیکوپترهای گذشته خود ادامه می دهند.

این شرکت به تازگی یک خلبان خودکار را برای هلیکوپترها و همچنین هواپیماهای شیشه ای طراحی کرده است. کمپانی هلیکوپتر رابینسون در حال حاضر 200 میلیون دلار درآمد داشته و کورت رابینسون مدیر عامل فعلی این شرکت است.

علاوه بر این، شرکت هلیکوپتر رابینسون تأکید زیادی بر ایمنی، برگزاری دوره های ایمنی ماهانه برای مربیان پرواز هلیکوپتر و دوره های نگهداری از تکنسین ها دارد و عضو تیم بین المللی ایمنی هلیکوپتر نیز می باشد.

  • رویدادهای قابل توجه

یک تحقیق دو ساله توسط استرالیا نشان داد که در طی یک دهه گذشته، 78 نفر در اثر تصادفات با هلیکوپترهای شرکت هلیکوپتر رابینسون جان خود را از دست داده اند. لاد سنگر، وکیل حمل و نقل هوایی Slack Davis Sanger از جمله افرادی بود که در این خصوص مصاحبه کرد.

در نتیجه این تحقیقات، سازمان ایمنی هواپیمایی کشوری همه هلیکوپترهای R44 را که از اول مه 2013 مخازن سوخت بهبود نیافته و به روز نکرده داشتند، از پرواز منع کرد. در واقع مشکل اصلی مخازن سوخت این بود که در سال 2006، کمپانی هلیکوپتر رابینسون اعلامیه ایمنی 40 را منتشر کرد تا خلبانان و سرنشینان را به پوشیدن کلاه ایمنی، دستکش و لباس تشویق کند، اما تا فوریه 2012 آن ها مخازن سوخت را به روز رسانی نکردند.

  • تصادفات

از اواخر قرن گذشته، 165 نفر در ایالات متحده امریکا در رابطه با هلیکوپترهای رابینسون جان خود را از دست دادند. همچنین، از سال 1982 تاکنون، در مجموع 512 نفر در 291 حوادث مرتبط با هلیکوپترهای شرکت هلیکوپتر رابینسون جان باختند.

تحقیقات در خصوص این حوادث نشان داد که هلیکوپترهای R44 که پیش از دسامبر 2010 ساخته شده اند و همچنین تمامی هلیکوپترهای R22 دارای مخازن سوخت حساس تر به ترکیدن نسبت به سایر مخازن هستند. این بدان معنی است که سیستم سوخت احتمالاً عامل اصلی اکثر این تصادفات بوده است.

  • تولیدات شرکت هلیکوپتر رابینسون

بالگردهای کمپانی هلیکوپتر رابینسون همگی در کارخانه Torrance کالیفرنیا ساخته، مونتاژ، بازرسی و آزمایش می شوند. این شرکت به منظور بهبود کیفیت محصولات خود، بسیاری از قطعات را در کارخانه تولید میکند و نیروی کار بسیار ماهری در این زمینه دارد. هم اکنون 1300 کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند.

در حال حاضر، شرکت هلیکوپتر رابینسون فقط سه مدل مختلف بالگرد تولید می کند. R22 که دارای یک صندلی دو نفره، R44 که دارای چهار صندلی و R66 که دارای پنج صندلی است همگی از تولیدات این شرکت هستند. R22 و R44 هر دو از موتورهای پیستونی استفاده می کنند، در حالی که R66 دارای موتور توربینی است.

شرکت هلیکوپتر رابینسون علاوه بر تولید بالگردهای جدید، برنامه ای برای تعمیرات اساسی هواپیماهای قدیمی نیز دارد. تا به امروز، این شرکت بیش از 12،000 بالگرد را به سراسر جهان تحویل داده است.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات