اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

هفت قلعه دیدنی ژاپن برای بازدید

0 233

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

ژاپن یکی از این کشورهایی است که در هنگام کشف و بازدید از قاره آسیا به هیچ عنوان دیدن آن را نباید از دست داد. در واقع ژاپن یک مجمع الجزایر است که با عنوان سرزمین طلوع خورشید شناخته می شود. چرا که تصور بر این است، ژاپن اولین کشور در تمام سیاره کره زمین است که طلوع خورشید دلپذیر را تجربه می کند.

اگرچه کشور ژاپن به عنوان منطقه ای مستعد به بلایای طبیعی در نظر گرفته می شود، اما این امر هرگز مانع پیشرفت و توسعه این کشور و مردمانش نبوده است. امروزه شاهد آن هستیم که کشور ژاپن به یکی از پیشگامان در عرصه تکنولوژی و همچنین یکی از قدرت های اقتصادی جهان تبدیل شده است.

علاوه بر این، یکی دیگر از نقاط قوت و برجسته این کشور فرهنگ غنی و منحصر به فرد آن است. تلفیق سنت و مدرنیته کشور ژاپن را به یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری در سراسر دنیا تبدیل کرده است. اماکن تاریخی، غذاهای متنوع و لذیذ همگی بخشی از فرهنگ و تاریخ این کشور محسوب می شوند.

در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با تعدادی از زیباترین و باشکوه ترین قلعه های تاریخی کشور ژاپن آشنا کنیم تا در سفر خود به این کشور زیبا و خارق العاده، بازدید از آن ها را از دست ندهید. قلعه هایی که پرده از قدرت ژاپنی ها هم در قرون وسطی و هم در دوران مدرن پرده بر می دارد.

  • قلعه هیمجی (Himeji)

Himeji یکی از معروف ترین شهرهای ژاپن است که در منطقه Kansai این کشور قرار دارد. این شهر زیبا در واقع خانه قلعه شگفت انگیز Himeji است که در اصل یک مجموعه قلعه ژاپنی محسوب میشود. ساخت و ساز این قلعه را می توان نمونه مناسب معماری ژاپنی دانست.

قلعه مجهز به 83 ساختمان مستحکم است و سیستم دفاعی به گونه ای برنامه ریزی شده که حتی معماران مدرن نیز قطعاً از چنین ساخته ماهرانه حیرت می کنند. این قلعه در سال 1333 بنا شد و در سال 1581 مجدداً الگوبرداری شده است.

این قلعه در زمان جنگ های مهم دوره فئودال بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. به همین جهت هر ساله بسیاری از گردشگران برای دیدن و کشف ابعاد گوناگون این قلعه شگفت انگیز به ژاپن سفر می کنند.

قلعه هیمجی

  • قلعه اوساکا (Osaka)

در بین شهرهای مختلف ژاپن، اوساکا به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند مراکز تفریحی تجاری، سواحل، مجتمع های خرید و غیره نقش مهمی را در صنعت گردشگری ژاپن ایفا می کند. اما یک مکان تاریخی خاص در قلب این شهر وجود دارد که دیدن آن نباید توسط هیچ توریستی، صرف نظر از اینکه با یک کوله پشتی سفر می کند یا کاملا لوکس، از دست برود.

این مکان در واقع قلعه معروف اوساکا یکی از قدیمی ترین سازه های این شهر بوده که تاکنون چندین بار بازسازی و ترمیم شده است و به عنوان اصلی ترین ویژگی شهر شناخته می شود.

این قلعه نقش برجسته ای را در دوره اتحاد کشور در قرن شانزدهم در دوره آزوشی-ممویاما ایفا کرده است. قلعه اوساکا همچنین به خاطر داشتن خاطرات نبرد بزرگ Sekigahara نیز مشهور است که در آن Tokukawa leyasu همه مخالفان خود را شکست داده و امپراتوری خود را در این منطقه بنا نهاد.

جدای از آن، موارد جالب دیگری نیز در قلعه وجود دارد که آن را نه تنها به یک جاذبه گردشگری در اوساکا بلکه در کل ژاپن تبدیل کرده است که هر ساله گردشگران زیادی را برای بازدید به این منطقه جذب می کند.

قلعه اوساکا

  • قلعه ماتسوموتو (Matsumoto)

این یکی دیگر از قلعه های تاریخی ژاپن است و برخلاف بسیاری از قلعه های دیگر که بر روی تپه ها و کوه ها ساخته شده اند، این قلعه در یک دشت واقع شده است. یکی از ویژگی های خیره کننده قلعه Mastumoto این است که هم یک دانون ثانویه و هم یک برجک در مجاورت منطقه اصلی آن وجود دارد که در مجموع باعث می شود تا این مکان از خوش منظره تر دیده شود.

سیستم دفاعی قلعه ها شامل یک خندق، دیوارهای به هم پیوسته و دیگر موارد بوده که در اواخر قرن شانزدهم ساخته شده است. نیازی به نگرانی درباره مکان این قلعه نیست زیرا از طریق جاده پایتخت توکیو کاملاً در دسترس است. پس به یاد داشته باشید که در هنگام سفر به ژاپن، دیدن از این قلعه زیبا را از دست ندهید.

قلعه ماتسوموتو

  • قلعه ادو (Edo)

نام دیگر قلعه Edo در واقع قلعه چیودا است و گفته می شود این بنا شگفت انگیز در سال 1457 توسط اوتا دوکان ساخته شده است و اکنون بخشی از کاخ شاهنشاهی توکیو است. باغ های زیبا و مناظر بی نظیر این قلعه هر بازدید کننده ای را متحیر خواهد کرد.

یکی از بهترین زمانها برای بازدید از این قلعه منحصر به فرد، فصل بهار است. هنگامی که درختان باغ های قلعه غرق در شکوفه های رنگارنگ هستند و هنگام قدم زدن در باغ های این قلعه، گویی که در بهشت هستید.

قلعه ادو

  • قلعه تاکدا (Takeda)

تاکدا نیز یک قلعه بسیار جذاب از مجمع الجزایر ژاپن است اما متاسفانه می توان گفت که ویران شده و تنها بخشی از بقایای آن باقی مانده است. اما با این وجود، همچنان بسیاری از گردشگران علاقه دارند تا به دیدن این قلعه بروند و رازهای درون آن را کشف کنند.

قلعه تاکدا توسط Otagaki Mitsukage در سال 1441 ساخته شده است. این قلعه همچنین به عنوان  Machu Picchu  ژاپن نامیده می شود و در بین 100 قلعه برتر کشور قرار گرفته است.

قلعه تاکدا

  • قلعه گیفو (Gifu)

Gifu در واقع یک شهر کوچک بوده و از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است. این شهر در مرکز کشور ژاپن واقع شده و قلعه معروف گیفو در آنجا در کنار رود نگارا که از نمادهای اصلی این شهر است، قرار دارد.

قلعه گیفو برای اولین بار توسط طایفه نیکایدو بین سالهای 1201 و 1204 در دوره Kamakura ساخته شد. و در طی چندین نسل تعمیرات زیادی را پشت سر گذاشت. این قلعه به اندازه ای زیبا است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن به شهر کوچک گیفو سفر می کنند.

قلعه گیفو

  • قلعه اوداوارا (Odawara)

اوداوارا نیز یک شهر کوچک واقع در قسمت غربی منطقه Kanagawa ژاپن است که قلعه اوادارا را در آنجا قرار دارد. اوداوارا در دوره کاماکورا یک دژ بسیار مستحکم برای قبیله کوبایاکاوا بود.

از ویژگی های منحصر به فرد این قلعه توانایی بالای سیستم دفاعی آن بود. چرا که این قلعه در بالای تپه قرار داشت و در اطراف آن خندق های عمیقی که با آب پر شده بودند، ساخته شد. به همین دلیل در دوره های بسیاری به عنوان قلعه دفاعی از آن استفاده می شد.

به این ترتیب با قلعه های زیبا و منحصر به فرد کشور ژاپن که هر یک دارای تاریخ خاص خود است، آشنا شدید. قطعا با سفر و بازدید از این قلعه های با شکوه به دل تاریخ سفر خواهید کرد.

قلعه اوداوارا

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات