اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

بهترین صندلی های هواپیما کدام است؟

0 739

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

صندلی مناسب در هواپیما می تواند تفاوت بین یک پرواز عالی و آزار دهنده باشد. در واقع انتخاب صندلی خوب و مناسب می تواند در داشتن پروازی لذت بخش نقش موثری داشته باشد. به همین جهت در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین صندلی های هواپیما بپردازیم.

در میان صندلی ردیف های خروجی، صندلی های راهرو یا کنار پنجره و صندلی های نزدیک به بخش جلویی کدام یک بهترین صندلی هواپیما محسوب می شود؟ پاسخ این سوال معمولا تا حد زیادی به نیاز شما بستگی در حین پرواز بستگی دارد.

به عنوان مثال، در یک سفر کاری کوتاه، ممکن است شما یک صندلی کنار راهرو در نزدیکی جلوی هواپیما را بخواهید تا بتوانید به محض رسیدن به مقصد و توقف هواپیما در سریع ترین زمان ممکن از آن خارج شوید.

  • چگونه بهترین صندلی را در هواپیما انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین صندلی هواپیما برای هر مسافر متفاوت است. برخی از ما پیش از برخاستن هواپیما می خوابیم، برخی از والدین با کودکان خود سفر می کنند یا افرادی که دارای پاهایی بلند هستند ممکن است نتوانند در هر صندلی احساس راحتی کنند. حتی برخی از افراد دچار ترس از پرواز هستند.

بنابراین همیشه برای تمامی افراد بهترین صندلی هواپیما وجود ندارد. همچنین به هنگام بروز چاله هوایی و به دنبال آن لرزش و تکان هواپیما، چیزی تحت عنوان صندلی راحت وجود ندارد. اما انتخاب یک صندلی در وسط هواپیما در قسمت بالای بال، باعث می شود تا شما تکان و لرزش کمتری را احساس کنید.

هر چه دورتر از بال ها بنشینید، تلاطم جریان هوا قابل توجه تر خواهد بود. اگر حرکات هواپیما را در پاسخ به تلاطم به عنوان محوری در اطراف یک نقطه مرکزی (مرکز ثقل) تصور کنید، متوجه خواهید شد که لرزش ها در نزدیکی دماغه و دم هواپیما بیشتر خواهد بود.

اگر میان چندین هواپیما، حق انتخاب دارید، سعی کنید هواپیمای بزرگتر را انتخاب کنید. چرا که هواپیماهای سنگین معمولا نسبت به تغییرات هوایی واکنش کمتری نشان می دهند. اکثر سایت های هواپیمایی نوع هواپیما را در کنار هزینه بلیت نمایش می دهند.

  • بهترین صندلی هواپیما برای خواب

آیا شما فردی هستید که پیش از برخاستن هواپیما می خوابید؟ اگر چنین باشد، پس حتما تجربه پریدن ناگهانی از خواب را به دلایل مختلفی همچون عبور مسافری دیگر برای رفتن به سرویس بهداشتی، یا برخورد چرخ دستی مهمانداران داشته اید.

این اتفاقات زمانی رخ می دهد که شما در صندلی ردیف های بیرونی به سمت راهرو نشسته باشید. به همین دلیل اگر می خواهید خوابی راحت و آسوده در حین پرواز داشته باشید، صندلی در کنار پنجره و ترجیحا در قسمت جلو و چپ هواپیما بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.

نشستن روی صندلی هواپیما در کنار پنجره به این معنا است که دیگر نیازی نیست تا افرادی که قصد دارند به دستشویی بروند، شما را از خواب بیدار کنند. همچنین خم شدن به سمت پنجره و تکیه دادن به آن می تواند در داشتن خواب راحت تر به شما کمک کند. همچنین قسمت جلوی هواپیما از این جهت که دارای سر و صدای کمتری است، می تواند گزینه مناسب تری برای این افراد باشد.  

  • بهترین صندلی هواپیما برای افراد بلند قد

افراد قد بلند همواره به هنگام نشستن روی صندلی هواپیما با کمبود جا و مشکلاتی مواجه بوده اند. در حالی که سایر افراد به راحتی پای خود را در جلو صندلی قرار میدهند یا حتی می توانند آن را جمع کنند. اگر شما هم از موهبت قد بلند برخوردار هستید، سعی کنید صندلی را در ردیف خروجی اضطراری انتخاب کنید.

بسیاری از هواپیماها دارای دو ردیف خروجی هستند که ردیف دوم بهتر است چرا که در ردیف اول نمی توانید به سمت جلو خم شده و به صندلی جلویی تکیه دهید. ردیف خروجی به طور کلی از این جهت برای شما بهتر است که فضای کافی برای راحت قرار دادن پاهای خود دارید.

  • بهترین صندلی هواپیما برای خروج سریع از هواپیما

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده که ساعت های زیادی را در پرواز گذرانده اید اما گاهی 15 دقیقه انتهایی در حالی که منتظر پیاده شدن از هواپیما هستید، طولانی ترین زمان برای شما باشد. انتخاب صندلی در نزدیکی جلوی هواپیما به معنی سریع ترین زمان برای خروج از هواپیما خواهد بود.

اگر قصد پرواز با هواپیمایی با دو راهرو را دارید، انتخاب یک صندلی در قسمت جلو با دسترسی به راهرو سمت چپ می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. چرا که درب ورود و خروج هواپیما همواره در سمت چپ واقع شده است. بنابراین، خروج از راهرو سمت چپ سریع تر از راهرو سمت راست خواهد بود.

  • ایمن ترین صندلی هواپیما

پس از مطالعاتی که در سال 1971 در رابطه با سقوط یک هواپیمای تجاری در ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، نشان داد که صندلی که شما روی آن می نشینید می تواند در هنگام بروز سانحه هوایی در میزان زنده ماندن شما تاثیر داشته باشد.

این مطالعه نشان داد که در تصادفات هوایی، مسافرانی که در قسمت انتهایی هواپیما هستند 69 درصد شانس زنده ماندن دارند. در حالی که این احتمال برای افرادی که در قسمت وسط هواپیما می نشینند 56 درصد است. کمترین شانس زنده ماندن هم با 49 درصد مربوط به صندلی های بخش جلویی هواپیما است.

  • بهترین صندلی هواپیما برای مسافرت با کودکان

بهترین صندلی هواپیما برای مسافرت با کودکان

اگر با کودک خود سفر می کنید، می دانید که گیر کردن در صندلی میانی می تواند برای شما دردسر ساز باشد. همچنین شما باید در جایی بنشینید که دسترسی راحت تری به سرویس بهداشتی داشته باشید. در هنگام مسافرت با کودکان سعی کنید صندلی را در ردیف اول انتخاب کنید.

چرا که این ردیف فضای اضافی را در جلو صندلی هواپیما در اختیار شما قرار می دهد که فرزند شما میتواند گاهی به منظور ایستادن از این فضا استفاده کند. همچنین این امر به این معنا است که فرزند شما مزاحمتی را برای ردیف جلویی ایجاد نمی کند. این صندلی ها اغلب به سرویس بهداشتی نیز نزدیک هستند.

هنگامی که در ردیف جلویی می نشینید، کودک خود را در صندلی میانی یا صندلی کنار پنجره قرار دهید. این کار نه تنها کودک شما را با تماشای منظره بیرون از طریق پنجره هواپیما سرگرم می کند، بلکه از برخورد او با چرخ دستی مهمانداران یا سایر مسافران به هنگام رفتن به سرویس بهداشتی جلوگیری می شود.

  • بهترین صندلی هواپیما به منظور استفاده از پریز برق

بهترین صندلی هواپیما به منظور استفاده از پریز برق

سفر با لپ تاپ می تواند به این معنا باشد که شما همواره در جستجوی پریز برق برای شارژ کردن لپ تاپ خود هستید. پریزهای برق درون هواپیما مانند پریزهای استاندارد درون منزل شما هستند و امروزه اکثر خطوط هوایی آن را ارائه می دهند.

با توجه به نوع خط هوایی که با آن پرواز می کنید، ارائه این خدمات می تواند متفاوت باشد. برای مثال، هواپیماهای خط هوایی آلاسکا برای هر صندلی هواپیما یک پریز برق و یک USB در نظر گرفته اند. در حالی که در سایر خطوط هوایی در هر ردیف یک پریز مشترک وجود دارد.

برای خطوط هوایی با پریز برق مشترک، بهتر است به نشستن روی صندلی میانی فکر کنید. زیرا پریز برق مشترک معمولا در زیر صندلی وسط قرار دارد.

  • مناسب ترین صندلی هواپیما برای افراد دارای اضافه وزن

انتخاب صندلی هواپیما در کنار راهرو می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دارای اضافه وزن هستند. چرا که این افراد می توانند به سمت راهرو تکیه داده و به این ترتیب نه تنها خود آن ها راحت تر خواهند بود، بلکه فشاری را نیز به مسافری که در کنارشان نشسته است وارد نمی کنند.

موضوعی را که شاید بسیاری از مسافران از آن آگاه نباشند این است که دسته کنار صندلی شما می تواند به سمت بالا کشیده شود. در ابتدا به هنگام بستن کمربند، دسته صندلی در حالت عادی خود قرار دارد اما پس از برخاستن هواپیما و باز کردن کمربند شما می توانید دسته کنار صندلی خود را بالا داده و در طول مسیر پرواز از فضای بیشتری برخوردار باشید.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات