اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

خرید حرفه ای بلیط هواپیما

شناخت عبارات و اصطلاحات مرسوم در خرید بلیط

0 260

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

خرید بلیط هواپیما، هنوز هم برای عده ای کار سخت و پر دردسری است. وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و خرید یک بلیط متناسب، دانش زیاد را نمی طلبد. اما شناخت اصطلاحات و کلمات اختصاری رایج در سامانه های خرید بلیط هواپیما، به یک خرید هوشمند و حرفه ای می انجامد. خارج از اصطلاحات مختلف در فرودگاه ها و پرواز های خارجی، برخی از آنان، به طور مستقیم بر روی قیمت خرید شما تاثیر می گذارند. این اصطلاحات مهم، اغلب به کلاس های پروازی مختلف تخصیص می یابد و تاثیری مستقیم در میزان هماهنگی بلیط خریداری شده با سطح و کلاس کاری شما دارد.

پس اگر می خواهید درست مانند مسافران حرفه ای و آگاه، به دور از ابهام و سردرگمی، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید، بهتر است با اینگونه عبارات آشنا شوید و بلیط مناسب را خریداری کنید.

شناخت عبارات و اصطلاحات مرسوم در پرواز

کلاس های پروازی، بخش عمده ای از اصطلاحات رایج در خرید بلیط را تشکیل می دهد. فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی، سه بخش اصلی کلاس های یک پرواز است. کلاس های دیگر نظیر پرمیوم بیزینس کلاس، پرمیوم اوکونومی و سایر موارد، زیر شاخه های این دسته هستند. تفاوت اصلی در تعداد صندلی ها، نوع صندلی، سرویس و خدمات ارائه شونده در پرواز به همراه فضای خصوصی هر مسافر است که تعیین کننده نوع کلاس پرواز است.

  • First Class

صندلی های بخش جلویی هواپیما که راحتترین و با کیفیت ترین صندلی های یک هواپیما را تشکیل می دهند، فرست کلاس نام دارند. وجود فواصل زیاد در ردیف های صندلی، حریم شخصی مسافران را افزایش داده و به ارائه هرچه بهتر خدمات، کمک می کند. با خرید صندلی فرست کلاس، از امتیازات ویژه ای نظیر انتخاب از منوی غذایی، سفارش نوشیدنی های مختلف و ورود پیش از همه به کابین، بهره مند می شوید. ایرلاین های مختلف نیز، برای ارائه امکانات و خدمات پذیرایی مجلل و لوکس برای مسافران فرست کلاس، با یکدیگر رقابت می کنند.

First Class

 

  • business class

کلاس های تجاری، بلافاصله بعد از فرست کلاس قرار می گیرند و مخصوص افرادی است که در طول سفر کاری خود، به سرویس های خاص نیازمندند. سرویس دهی در این بخش از پرواز، چیزی مابین فرست کلاس و اکونومی است اما در نوع خود، خوب و با کیفیت است.

business class

 

  • economy class

پر مصرف ترین بلیط های هواپیما، به این کلاس پرواز تعلق دارد. قیمت مناسب و در دسترس بودن بلیط های این نوع کلاس، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. صندلی های پشت سر هم، عدم وجود حریم خصوصی و امکانات متوسط، سرویس دهی این بخش را تشکیل می دهد.

خرید حرفه ای بلیط هواپیما economy class

 

  • aisle seats

صندلی های کنار راهرو، اگر چه در معرض رفت وآمد مداوم مهمانداران و مسافران قرار دارد، اما طرفداران خاص خود را دارد. چرا که نشستن بر روی این صندلی استرس پرواز را کاهش می دهد و رفت وآمد مسافر را آسان می کند.

خرید حرفه ای بلیط هواپیما aisle seats

 

  • window seats

صندلی کنار پنجره، یکی از پرطرفداران صندلی ها، برای افرادیست که عاشق تماشای مناظر طبیعی هستند و از ارتفاع نمی ترسند!

خرید حرفه ای بلیط هواپیما window seats

 

  • exit row

ردیف کنار خروج اضطراری، مختص افراد سالم و جوان است. چرا که در صورت نیاز به خروج اضطراری تاخیر کمتری برای خروج دارند.

خرید حرفه ای بلیط هواپیما exit row

 

  • Standard

اصطلاح صندلی استاندارد، به صندلی های اختصاص می یابد که هیچگونه محدودیتی نظیر صندلی کنار خروج اضطراری ندارند. علاوه بر این سرویس دهی خاصی نیز به آنان تعلق نمی یابد.

خرید حرفه ای بلیط هواپیما Standard

 

مهمترین تفاوت در این کلاس ها، قیمت تمام شده بلیط آنهاست. طوریکه ارزانترین بلیط هواپیما، مختص به کلاس پروازی اکونومی است. کلاس پروازی بیزینس کلاس نیز، گرانترین و مجهزترین بخش یک هواپیماست. شناخت دقیق این کلاس ها، در انجام خرید حرفه ای بلیط هواپیما(بک لینک)، کمک می کند.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات