اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

فرود اضطراری در پرواز

فرود اضطراری چیست؟ آیا فرود اضطراری یک رویداد مرگبار است؟

0 279

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

فرود اضطراری، یکی از ترسناک ترین اتفاقات در یک هواپیما است که مسافران بعد از شنیدن آن، تنها به نواقص فنی هواپیما و سوانح مرگبار بعد از آن فکر می کنند. بار منفی دو کلمه فرود اضطراری بسیار بالاست و استرس زیادی را به مسافران وارد می کند. در حالیکه خلبانان و مهمانداران هواپیما، برای رویارویی با آن، آموزش های لازم را دیده اند.

  • شناخت انواع فرودهای اضطراری

هواپیما، در واکنش به یک تهدید، به سرعت و قبل از رسیدن به مقصد اصلی، به زمین می نشیند. فرود هواپیما در این حالت، تنها با ایجاد تغییر مسیر و حرکت به سمت نزدیک ترین و مناسبترین فرودگاه امکان پذیر است. در اینصورت می بایست ترافیک هوایی در فرودگاه مدنظر بررسی شود تا به هواپیما اجازه فرود داده شود. اغلب موقعیت های اضطراری، شرایط بحرانی و اورژانسی، موجب فرود اضطراری هواپیما می شوند که هر یک زمینه نوعی از فرود اضطراری را ایجاد می کند.

  • فرود اجباری

در این نوع از فرود، خلبان با آگاهی از مشکلات فنی موجود در هواپیما، آن را در یک مکان در دسترس و به شیوه ای که کمترین جراحات و یا فوتی را داشته باشد، می نشاند.

  • فرود احتیاطی

عموما مشکلات آب و هوایی، موقعیت های اورژانسی از نظر پزشکی و پلیسی، خلبان را ملزم به یافتن یک فرودگاه در دسترس برای فرود کند.

فرود روی آب، نوعی از فرود اجباری محسوب می شود که بر روی آب انجام می شود. اغلب هواپیماهایی که برای شناور شدن بر روی آب طراحی شده اند، با این فرود، جان سالم به در می برند.

  • در زمان فرود اضطراری، چه باید کرد؟

در زمان فرود اضطراری، مهمانداران سعی در کنترل ترس مسافران دارند و از آن ها می خواهند تا رسیدن به وضعیت عادی و نرمال هواپیما، به نکات زیر توجه کنند.

  • صندلی خود را ترک نکنند

مهمانداران با هدایت مسافران به سمت صندلی ها، از آن ها می خواهند کمربندهای خود را بسته و در جایگاه خود بمانند. بعنوان مسافر مطمئن شوید چمدان هایتان در جلوی راهرو، راه را نبسته باشند.

  • نگهداری و مراقبت از کودکان

در صورتیکه بصورت خانوادگی سفر می کنید اما کنار هم ننشسته اید، از مهمانداران بخواهید تا شما را کنار هم بگذارند. همچنین کودکان و نوزادان خود را محکم به پاهایتان بچسبانید.

  • لباس ها و تزئینات خود را دربیاورید

 لباس های اضافی، کفش های پاشنه بلند و کلیه اقلامی که سرعت فرار شما از هواپیما را کم می کند، در بیاورید. در زمان خروج از هواپیما، به فکر کیف و سایر وسایل اضافی نباشید. اولویت اصلی حفظ جان شماست.

  • سوال نپرسید

با پرسیدن سوال های بی انتها و کش دار، وقت خدمه هواپیما را نگیرید. پرسیدن سوال های مکرر، فضای کابین را پر تنش می کند. یقینا اطلاعات لازم وکافی از سوی خلبان به شما داده می شود

 

فرود اضطراری، همیشه بر اثر نواقص فنی انجام نمی شود. بلکه بسیاری از موضوعات مضحک و بی ارزش وجود دارند که در طول پرواز، به فرود اضطراری هواپیما می انجامند. تنها مسئله مهم این است که در طول فرود اضطراری آرامش خود را حفظ کنید و از دستوراتی که از سوی خلبان و خدمه هواپیما داده می شود، پیروی کنید.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات