اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

معرفی خط هوایی امارات

0 196

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مسافران عاشق سفر با خطوط هوایی لوکس هستند که بهترین خدمات را در حین پرواز به آن ها ارائه می دهند. خطوط هوایی که موفق به انجام این کار هستند، همواره با یکدیگر در حال رقابت بوده و فاصله کمی با یکدیگر دارند. یکی از خطوط هوایی موفق در این زمینه خط هواپیمایی امارات است.

همچنین موقعیت مکانی دبی به گونه ای است که می تواند برای پروازها از اروپا به قاره آسیا، استرالیا یا نیوزیلند، یکی از بهترین مکان های بین پرواز شما باشد. به طور مثال زمان پرواز از آلمان به نیوزلند یا استرالیا بسیار زیاد است. به همین دلیل، شما می توانید آن را به دو قسمت یعنی از آلمان به دبی و دیگری از دبی به مقصد نهایی خود تقسیم کنید.

به همین جهت خط هوایی امارات یکی از محبوب ترین خطوط هوایی در میان مسافران است. اما چه ویژگی هایی خط هوایی امارات را به یکی از بهترین خطوط هواپیمایی تبدیل کرده است؟ در ادامه به بررسی مزیت های این خط هوایی واقع در کشور امارات متحده عربی می پردازیم.

  • استفاده از بهترین جت ها

خط هوایی امارات که در سال 1985 تنها با دو هواپیما تاسیس شد، اکنون پروازهایی را توسط هواپیماهای بزرگترین شرکت های جهان همچون ایرباس و بوئینگ انجام می دهد.

 Airbus A380s و Boeing 777 از جمله هواپیماهای مورد استفاده در این خط هوایی هستند. در حال حاضر خط هوایی امارات دارای 96 فروند جت A380 بوده و 48 فروند دیگر نیز سفارش داده است. هواپیمای A380 نخستین بار در سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرد.

این جت ها با ظرفیت حمل مسافر تا 615 نفر در پروازهای دوربرد مورد استفاده قرار می گیرند. در کل، خط هوایی امارات بیش از 23000 عضو خدمه و بیش از 1500 خلبان را به این نوع هواپیماها اختصاص داده است.

طولانی ترین پرواز خط هوایی امارات توسط A380 با 14193 کیلومتر، از دبی به اوکلند در نیوزلند انجام می شود. کوتاه ترین پرواز آن نیز تنها با 851 کیلومتر از دبی تا کویت است. همچنین آن ها با استفاده از جت هایی با مصرف بهینه سوخت و تولید CO2 کم، در حمایت از محیط زیست نیز فعالیت دارند.

به طور کلی امارات بدون توقف به 160 مقصد جهانی، از جمله 12 مقصد در آمریکا (NYC، بوستون، واشنگتن، D.C. ، شیکاگو، هیوستون، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، سیاتل، دالاس، اورلاندو، فورت لادردیل و نیوآرک) پرواز دارد.

استفاده از بهترین جت ها

  • کلاس تجاری در هواپیمای A380 خط هوایی امارات

جت های A380 امارات دو طبقه هستند. صندلی های اقتصادی در طبقه پایین و فرست کلاس و بیزینس کلاس در طبقه بالا قرار گرفته اند. صندلی های کلاس تجاری A380 به شکل کاملا مبتکرانه ای طراحی و مهندسی شده اند که هر آنچه در رابطه با راحتی مورد نیاز است را ارائه می دهند.

از ویژگی های بیزینس کلاس خط هوایی امارات این است که صندلی ها به صورت 1-2-1 تنظیم شده اند و همه صندلی ها دسترسی به راهرو دارند. همچنین صندلی های کنار پنجره ردیف های A و K کمی فضای بیشتری دارند. به این ترتیب نحوه قرارگیری این صندلی ها به گونه ای است که انجام هر کاری را در طول پرواز طولانی مدت آسان می کند.

  • خواب راحت با خط هوایی امارات

یکی دیگر از ویژگی های هواپیماهای خطوط هوایی امارات داشتن خوابی راحت در طول سفر است. اگر سفر طولانی مدتی را خواهید داشت و در بخش بیزینس کلاس این خط هوایی هستید، پس هیچ گونه نگرانی در رابطه با خواب خود نداشته باشید.

صندلی هایی که در بخش بیزینس کلاس قرار دارند، به صورت تخت هایی کاملا مسطح در می آیند. همچنین تشک، بالش، پتو هدفون های بدون سر و صدا و چشم بند نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

خواب راحت با خط هوایی امارات

  • امکانات سرگرم کننده مدرن

به سختی می توان خطوط هوایی دیگری را پیدا کرد که دارای سیستم سرگرمی آن به اندازه خط هوایی امارات پیشرفته باشد. بنابراین هنگامی که در امارات با A380 پرواز می کنید، قطعا سیستم سرگرمی شما بسیار مدرن خواهد بود.

شما می توانید در طول سفر به روش های گوناگونی خود را سرگرم کنید. سیستم ICE (اطلاعات، ارتباطات، سرگرمی) دقیقا در صندلی شما قرار دارد. بیش از 3500 کانال فیلم، تلویزیون، موسیقی و بازی ها به چندین زبان در صفحه ای 23 اینچی نمایش داده می شود. صفحه نمایشی که بسیار بزرگ تر از بسیاری از خطوط هوایی دیگر است.

همچنین می توانید  از طریق یک درگاه HDMI محتویات دستگاه خود را روی صفحه نمایش انتقال داده و مشاهده کنید. از دیگر امکانات تعبیه شده در صندلی ها که می توان از آن استفاده کرد، چراغ، شارژر و وای فای است.

سرگرمی

  • سالن پذیرایی و ناهار خوری

سرویس وعده های غذایی در خط هوایی امارات شامل شام، میان وعده و صبحانه است و به زیبایی روی پارچه های سفید و سرویس چینی سرو می شود. همچنین گزینه هایی برای گیاهخواران و کسانی که غذای حلال می خورند نیز وجود دارد.

همچنین می توانید هر وقت تمایل داشتید نوشیدنی های مورد دلخواه خود را به اندازه دلخواه سفارش داده و میل کنید. به محض سوار شدن به هواپیما، پیشنهاداتی از انواع نوشیدنی در اختیار شما قرار می گیرد. حتی می توانید تمامی آنها را در طول پرواز خود امتحان کنید.

سالن کلاس تجاری خط هوایی امارات بیشتر شبیه یک لابی هتل لوکس اما با غذا و نوشیدنی های خانگی است. این سالن دارای صندلی های کافی، کوسن، شارژر، وای فای، تلویزیون های فراوان و ده ها روزنامه و مجله هستند. در این سالن غذاها و نوشیدنی ها به صورت آزادانه عرضه می شوند.

شما می توانید به راحتی انواع نوشیدنی ها، قهوه، چای، اسموتی و آبمیوه را متناسب با سلیقه خود سفارش دهید. همچنین غذاهایی همچون ماهی دودی با کلم بروکلی و سبزیجات کبابی و غیره نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا میل کنید.

پذیرایی

  • خدمه بین المللی خط هوایی امارات

خدمات ارائه شده به مسافران توسط پرسنل خط هوایی امارات برابر با خدمات هتل های پنج ستاره معتبر است. مهمانداران هواپیما به گرمی از مسافران استقبال می کنند و دوست دارند تا با شما و سلیقه ی شما آشنا شوند.

شغل مهمانداری در خط هوایی امارات یکی از موقعیت های بسیار معتبر و خوب شغلی محسوب می شود که جوانان تحصیل کرده در این زمینه آرزو دارند تا پس از فارغ التحصیلی فرصت کار در این خط هوایی را داشته باشند.

به همین جهت اصلا مهم نیست که مهمانداران این خط هوایی دارای چه ملیتی هستند، تنها کافی است به زمان انگلیسی که زبان رسمی در دبی محسوب می شود، مسلط باشند. از همین رو اکثر خدمه این خط هوایی بین المللی مستند.

  • سرویس بهداشتی بسیار تمیز

یکی از مواردی که شاید به نظر نرسد اما از دید بسیاری از مسافران دارای اهمیت بوده و از نقاط ضعف یا مثبت بارز خطوط هوایی محسوب می شود، تمیز بودن سرویس بهداشتی هواپیماها است. به گفته بسیاری از مسافران، خط هوایی امارات یکی از تمیز ترین سرویس های بهداشتی را دارد.

هنگامی که شما با هواپیماهای خطوط هوایی امارات پرواز می کنید، هیچ گونه دستمالی را روی زمین، راهروها یا کاسه توالت مشاهده نمی کنید و این گونه به نظر می رسد که خط هوایی امارات نسبت به بررسی مکرر تمیز بودن سرویس بهداشتی، در مقایسه با بسیاری از خطوط هوایی دیگر کوشاتر است.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات