اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

چه غذاهایی را می توانید به درون هواپیما ببرید؟

0 390

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

این سوال همواره برای بسیاری از مسافران که قصد سفر با هواپیما را دارند، مطرح است که چه مواد خوراکی را می توانند با خود به درون کابین هواپیما ببرند؟ آیا اصلا اجازه بردن هیچ نوع ماده غذایی را به درون هواپیما دارند؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که در مواردی این امکان وجود دارد تا شما بتوانید برخی از مواد غذایی جامد یا مایع را همراه خود به داخل هواپیما ببرید. اما باید پیش از آن با قوانین مربوط به این امر آشنا باشید تا به مشکلی بر نخورید.

به همین جهت در این مقاله در مجله خبری و اطلاعات هواپیمایی قصد داریم تا شما را با قواعد مربوط به بردن غذا به درون هواپیما آشنا کنیم.

  • غذای کودک و شیر مادر

سفر هوایی همراه با کودک به تنهایی کاری دشوار است. حال تصور اینکه نتوانید غذای کودک خود را هم با خود داشته باشید بسیار سخت است. چرا که برای کودک زمان مناسب و مشخص برای خوردن غذا مفهومی ندارد. آن ها هر موقع می توانند گرسنه شوند و به غذا احتیاج داشته باشند.

به همین جهت TSA به شما اجازه می دهد تا بتوانید در مواردی مقداری غذای کودک را با خود به درون هواپیما ببرید. هرچند، قوانینی در این رابطه وجود دارد. شما می بایست پیش از پرواز در خصوص داشتن غذای کودک، شیر مادر، آب میوه یا موارد مشابه به افسر TSA اطلاع دهید.

همچنین تمام این مواد غذایی باید در ظرف روشن بسته بندی شوند. سپس آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده تا تحت غربالگری اضافی جدا از بقیه چمدان های شما قرار گیرند. ممکن است لازم باشد ظرف را باز کنید. گاهی نیز نیازی به باز کردن ظرف غذا نیست و به شما اجازه می دهند تا آن را به داخل هواپیما ببرید.

با این حال، شما باید ظرف غذا را برای غربالگری ارائه دهید. این روند معمولا زمان بر خواهد بود به همین دلیل پیش از پرواز مطمئن شوید که زمان کافی برای غربالگری و سوالاتی که در این خصوص از شما پرسیده می شود، دارید.

شیر مادر از قانون 3.4 اونس معاف است و نیازی نیست که آن را در ظرف های مخصوصی که سایر مایعات می بایست در آن قرار بگیرد، بگذارید.

نکته ای که در رابطه با شیر مادر وجود دارد این است که شما می توانید هنگام پرواز و درون هواپیما به کودک خود شیر دهید و به این ترتیب دیگر نیازی به حمل شیر اضافی ندارید. چرا که انجام این کار به طور کلی مجاز است و خدمه پرواز نیز شما را در انجام این کار هدایت و کمک خواهند کرد.

غذای کودک و شیر مادر

  • آبنبات و تنقلات

برخلاف قواعد پیچیده ای که در خصوص حمل غذای کودک و شیر مادر وجود دارد، به نظر می رسد که بردن برخی تنقلات جامد به درون هواپیما کار دشواری نباشد و دارای قوانین ساده تر و ملایم تری است. بدیهی است دیگر نیازی نیست مقدار این مواد غذایی مانند مایعات 3.4 انس باشد.

به همین جهت مرحله غربالگری در رابطه با آن ها انجام نخواهد شد. تنها استثناء شیرینی هایی هستند که درون آن ها ژله یا شکلاتی وجود دارد که از نظر ماهیت مایع یا خامه ای هستند که این نوع تنقلات مشمول قوانین مربوط به غربالگری می شوند.

آبنبات و تنقلات

  • میوه و سبزیجات

این ها نمونه دیگری از مواد غذایی هستند که مقررات کمی در رابطه با بردن آنها به درون کابین هواپیما وجود دارد. در رابطه با میوه و سبزیجات نیز نیازی به رعایت قانون 3.4 انس نیست. اگرچه هر چیزی که حاوی مایعات یا ژل باشد احتمالا در معرض بررسی های اضافی قرار خواهد گرفت.

بخش دشوار در خصوص این نوع مواد غذایی، دریافت آن ها از طریق گمرک است. میوه ها و سبزیجات به طرز باورنکردنی متنوع هستند و شرایط مختلف و انواع خاک با حشرات مختلفی که از آنها تغذیه می کنند رشد می یابند.

از سویی، این موضوع بخشی از جذابیت میوه ها و سبزیجات محسوب می شود. حتی ممکن است به همین دلیل باشد که شما مشتاق هستید برخی از آن ها را با خود ببرید. اما در مقابل، این خود عاملی است که باعث می شود بسیاری از کشورها تمایل نداشته باشند تا غذاهایی عجیب و غریب وارد کشور آن ها شود.

به همین جهت ممکن است که TSA و مقامات بهداشت عمومی خیلی طرفدار بردن این نوع ماده غذایی به درون هواپیما ها نباشند. از این گذشته، میوه ها و سبزیجات عجیب و غریب از مناطق مختلف جهان می توانند همه نوع حشرات را با خود حمل کنند. حتی اگر محصول شما تمیز به نظر برسد، ممکن است تخم یا باکتری های خارجی به آن وصل باشد.

معرفی هر گونه حیات گیاهی یا حیوانی جدید در اکوسیستم جدا از ظاهر آن می تواند بسیار خطرناک باشد. این چیزی است که منجر به از بین رفتن زیستگاه و گونه های بومی توسط گونه های مهاجم می شود. همچنین می تواند منجر به انتقال میکروب ها نیز شود.

قسمت دوم به ویژه برای مناطقی که دارای مشکلات مداوم برجسته در بیماری هستند بسیار حائز اهمیت خواهد بود. خصوصاً اگر این بیماری ها مربوط به مواد غذایی و گیاهی باشد. حتی اگر به میکروب ها آلوده نشوید، آوردن کالاهای ارگانیک از چنین منطقه ای به کشور می تواند شما را به یک حمل و نقل کننده تبدیل سازد.

به همین دلیل بعضی اوقات میوه ها و سبزیجات در معرض بررسی های اضافی قرار می گیرند. این قوانین به خصوص در مواردی که مسافران از نواحی که بیماری در حال وقوع است، می آیند سختگیرانه تر اعمال می شود.

به عنوان مثال، TSA دستور داده است مسافرانی که از هاوایی، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا وارد می شوند، به دلیل ترس از وارد کردن گونه های گیاهی مهاجم، نتوانند میوه و سبزیجات را از آن مناطق به سایر ایالت ها ببرند.

به طور کلی سعی کنید کلیه قوانین مربوط به وارد کردن هر نوع میوه و سبزیجاتی را پیش از پرواز خود بررسی کنید تا در فرودگاه معطل نشوید و پرواز خود را از دست ندهید. علاوه بر این، باید بررسی کنید که آیا کشوری که از آن پرواز می کنید در لیستی که مربوط به بیماری است، قرار دارد یا خیر.

میوه و سبزیجات

  • مواد غذایی منجمد

این یکی از سخت ترین مقوله های موجود در این لیست است زیرا چیزهایی که هنگام عبور از امنیت فرودگاه یخ زده هستند، ممکن است تا زمانی که شما وارد هواپیما می شوید دیگر یخ زده نباشند و امنیت فرودگاه این را می داند.

اگرچه ممکن است در حال حاضر جامد باشد اما پس از گذشت چند ساعت تبدیل به مایع خواهد شد و می تواند به عنوان ماده برای ساخت بمب مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که مایعات در وهله اول به شدت توسط TSA کنترل می شوند.

این قوانین مربوط به مواد غذایی کاملاً یخ زده، مانند بستنی  و همچنین مواردی است که برای حمل و نقل نیاز به یخ زدن دارند.

از آنجایی که هیچ یک از ما نمی خواهیم که مواد غذایی منجمد پس از 6 تا 10 ساعت پرواز فاسد شود، به همین جهت می بایست از یخ زده بودن آن تا مقصد اطمینان حاصل کرد. بنابراین این نوع مواد غذایی باید به درستی در بسته بندی های حاوی یخ قرار بگیرند.

اما یخ آن بسته ها می تواند ذوب شده و وزن آن ها بیش از 3.4 انس شود. به همین دلیل به هنگام پک کردن مواد غذایی منجمد با بسته های یخ به وزن بسته ها توجه کنید. همچنین هر بسته منجمد باید هنگام عبور از کنترل های امنیتی کاملاً یخ زده باشد. در غیر این صورت مجاز به عبور نخواهند بود.

البته توجه به این نکته هم بسیار مهم است که ماده غذایی که قصد دارید با خود به کشور مقصد ببرید، ممنوعیت ورود نداشته باشد.

مواد غذایی منجمد

  • پنیرهای مختلف

پنیر یکی از محبوب ترین مواد غذایی است که اکثر مسافران تمایل دارند تا آن را با خود ببرند. به همین جهت، درمورد امنیت فرودگاه، قوانین مختلفی برای پنیرهای جامد و خامه ای وجود دارد.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، مورد اول راحت تر می تواند از امنیت فرودگاه عبور کند. پنیرها تا زمانی که به طور جزئی ذوب نشده و مانند مایعات نباشند، مشمول قانون 3.4 اونس نیستند. نگران نباشید و تنها آنها را در یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار دهید.  

از طرف دیگر، اگر پنیر خامه ای داشته باشید باید از آن قاعده 3.4 اونس پیروی کنید. آنها همچنین برای اهداف غربالگری باید در یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار گیرند. مانند سایر مواد غذایی، یک افسر TSA می تواند درخواست کند که هر نوع پنیری که همراه دارید می بایست تحت غربالگری بیشتر قرار بگیرد.

اگر بیش از 3.4 اونس بسته بندی می کنید، باید در چمدان های بازرسی شده شما بسته بندی شود. این مربوط به تمام مایعات است. عدم انجام این کار باعث می شود ماده غذایی شما کشف، ضبط و دور ریخته شود و شما نیز با بازجویی و حتی جریمه نقدی مواجه شوید.

اما همچنان مانند موارد قبل، ممکن است کشوری به طور کلی دارای قوانینی در خصوص ممنوعیت وارد کردن هر نوع پنیر از خارج داشته باشد. به همین دلیل حتما پیش از پرواز قوانین مربوط به کشور مقصد را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، روسیه در سال های اخیر تلاش کرده است با ممنوعیت ورود غذا از برخی یا همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مزیت های اقتصادی اتحادیه اروپا و انتقاد آنها از نقض حقوق بشر توسط پوتین انتقاد کند. یکی از این موارد نیز در سال 2018 در رابطه با 26 تن پنیر رخ داد که به دستور پوتین تمام آن ها ضبط و نابود شد.

  • مواد غذایی کنسرو شده

مواد غذایی کنسرو شده نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از افراد تمایل دارند تا در سفر هوایی خود آن را به همراه داشته باشند و سوالات بسیاری نیز برای اجازه حمل این مواد به درون هواپیما وجود دارد که در پاسخ به آن ها باید گفت که بله می توان  مواد غذایی کنسرو شده را نیز با خود به هواپیما برد اما قوانین متفاوتی در این خصوص وجود دارد.

در صورت امکان، این نوع مواد غذایی را در چمدان خود بسته بندی کنید. ام اگر مجبور هستید تا آن ها را در کیف دستی خود قرار دهید، باید به خوبی بسته بندی شوند. همچنین اگر کنسرو ها دارای مایعات هستند بار دیگر شامل قانون 3.4 انس خواهند شد و از آنجا که آنها شفاف نیستند، ممکن است تحت بررسی های اضافی قرار گیرند.

با آگاهی از قوانین مربوط به اینکه چه غذاهایی را می توانید با خود به درون هواپیما بیاورید و آنچه را که از TSA انتظار دارید، می توانید سفر خود با خیال آسوده و بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید.

مواد غذایی کنسرو شده

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات