اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

مسافرت همراه با دارو: آنچه باید بدانید

0 156

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

اگر قصد سفر طولانی و یا مسافرت به خارج از کشور را دارید و به نسخه دارویی خود نیاز دارید، مطلع بودن از قوانین سفر با دارو امری بسیار ضروری است.

دکتر رابرت کوئیگلی، معاون ارشد و مدیر منطقه ای بین المللی SOS، توضیح می دهد: “میلیون ها آمریکایی وابسته به دارو هستند و با جهانی شدن سفر، دسترسی به داروهای نسخه ای امری بسیار مهم است.”

از آنجایی که برای دریافت بیش از 30 روز قرص شما به نسخه پزشک کشور خود در خارج از کشور نیاز دارید، در ادامه توصیه های کارشناسان بهداشت جهانی در رابطه با مسافرت با دارو را بیان می کنیم.

از دکترتان نسخه دریافت کنید

دکتر کریستوفر هالینگزورث، دکتر جراح عمومی فعال در اروپا و ایالات متحده آمریکا، می گوید قطعا شما در گمرک یا بخش کنترل مرزی به دلیل داشتن بیش از یک ماه دارو همراه خود، متوقف خواهید شد. بنابراین داشتن یک نسخه رسمی از پزشکتان تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند.

 دکتر هالینگزورث توضیح می دهد: “به طور کلی، کشورها به حقوق مسافرانی که می بایست داروهای تجویز شده با خود حمل کنند، احترام می گذارند.” تا زمانی که مستندات کافی و محکم در مورد وضعیت پزشکی خود داشته باشند (نامه پزشک)، در چنین مواردی بعید به نظر می رسد مشکلی به وجود آید.

دکتر برندان آنزالون، رئیس بخش آمبولانس هوایی AeroMD، پیشنهاد می کند تا مسافران از فرم های دیجیتالی استفاده کنند. زیرا نسخه های کاغذی ممکن است در طول سفر گم یا دچار چروک شوند و اگر سوالی از شما پرسیده شد، مجبور نیستید که به دنبال نسخه خود بگردید.

  • داروها را در جای اصلی خود نگه دارید

گرچه بعید است هنگام پرواز با دارو با مشکل خاصی روبرو شوید، با این وجود پزشکان توصیه می کنند تا داروها را درون قوطی یا جعبه اصلی خود نگهداری کنید. چرا که در صورت وجود هرگونه سوال امنیتی، حمل دارو در جای اصلی آن، همراه با برچسب و توضیحات داروخانه می تواند مفید باشد.

اگر در چمدان خود فضای کافی برای قرار دادن بطری های اصلی دارو ندارید و می بایست آن ها را در فضای کمتری جای دهید، به جای استفاده از چند بطری، از جعبه های مخصوص سازمان دهنده روزانه قرص استفاده کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که از پزشک خود مدارک لازم را به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی دریافت کرده اید. برخی داروسازان نیز پیشنهاد می کنند اگر بطری اصلی نسخه شما خیلی بزرگ است، با داروساز خود صحبت کنید و ببینید که آیا او می تواند داروی شما را در قوطی کوچک تر قرار دهد؟

داروها را در جای اصلی خود نگه دارید

  • قوانین مربوط به مسافرت بین المللی با داروها را بیاموزید

همواره هر کشوری توصیه هایی برای سفرهای داخلی و خارجی در خصوص حمل دارو دارد. به همین جهت پیش از سفر به این کشورها سعی کنید از قوانین مربوط به آن کشور آگاه شوید.

به عنوان مثال، وزارت امور خارجه آمریکا توصیه می كند كه داروها را در ظروف دارای برچسب اصلی خود نگهداری كنید و نسخه یا نامه ای از پزشك، برای نشان دادن به مامورین گمرک و سایر مقامات در صورت لزوم به همراه داشته باشید. در نسخه باید نام تجاری و نام عمومی دارو ذکر شود.

اگر دارویی غیرمعمول یا داروی حاوی مواد آرام بخش مصرف می کنید، از پزشک خود بخواهید تا در نامه مورد نظر توضیح دهد که این دارو چیست و چرا به آن نیاز دارید.

توجه داشته باشید که برخی از داروهای بدون نسخه قانونی در کشور شما ممکن است در جاهای دیگر غیرقانونی باشد. به عنوان مثال، مسکن های حاوی کدئین در امارات متحده عربی ممنوع است. بنابراین همیشه پیش از پرواز این موارد را چک کنید.

قوانین مربوط به مسافرت بین المللی با داروها را بیاموزید

  • احتیاط لازم در رابطه با داروهای گیاهی داشته باشید

پرواز با دارو یا مکمل های گیاهی به مقاصد بین المللی می تواند مشکل باشد زیرا هر کشور در خصوص آنچه که می تواند وارد شود قوانین خاص خود را دارد. به همین جهت برای آنکه بدانید چه محدودیتی ممکن است در کشورهایی که بازدید می کنید یا از آن عبور می کنید، وجود دارد به وب سایت سفارت آن کشور مراجعه کنید یا با آن تماس بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که داروهای گیاهی در ظروف کاملاً واضح بسته بندی شده و ترجیحا در بطری های اصلی خود قرار دارند. ممکن است یادداشت پزشک نیز در خصوص استفاده از داروی گیاهی مورد نظر مفید باشد.

داروهای گیاهی

  • داروها را در کیف دستی خود حمل کنید

اکنون که نسخه های مورد نیاز و یادداشت پزشک را برای اثبات داروهای خود به همراه دارید، بهتر است داروهای خود را در کیف دستی خود نگه دارید. چرا که بخش بار برخی از هواپیماها دارای کنترل دما نیستند. در نتیجه اگر داروی شما حساس به دما باشد ممکن است در بخش بار تحت تاثیر دما قرار بگیرد.

همچنین اگر شما دارویی مانند انسولین دارید که نیاز است تا در یخچال نگهداری شود، می توانید از پک های یخ استفاده کنید. داروهای مایع مانند محلول نمکی یا قطره چشم مشمول محدودیت های سه اونس TSA نیستند. با این وجود، شما موظف هستید که بیش از این مقدار را به ماموران امنیتی اعلام کنید و آن را برای بازرسی ارائه دهید.

شما همچنین می توانید با مواردی مانند پمپ ها و سرنگ ها سفر کنید، مادامی که قبل از شروع مراحل غربالگری اعلام کنید که چنین مواردی همراه شما است، مشکلی پیش نخواهد آمد. چرا که تمام این موارد با پرتونگاری ایکس مشخص می شوند.

  • همواره داروی اضافی به همراه داشته باشید

همیشه سعی کنید تا مقداری بیش از نیاز خود دارو به همراه داشته باشید. دلیل این امر کاملا واضح است: مشکلات پرواز، تغییرات یا تاخیر در پرواز مانند یک چرخه می تواند پیامدهای دیگری را برای بقیه سفر شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است مقداری دارو برای مدت برنامه ریزی نشده سفر خود داشته باشید.

داروی اضافی

  • احتیاط در حمل داروهای حاوی مخدر

اگر با هر نوع دارویی که حاوی مواد مخدر تجویز شده برای تسکین درد مانند ویکودین، ​​اکسی کانتین، پرکوکت یا کدئین سفر می کنید، می بایست مستندات تجویز شده و یادداشت پزشک را به همراه داشته باشید. اگرچه این مورد توسط TSA مورد نیاز نیست، اما ممکن است هنگام تأمین امنیت کمک کند.

از آنجایی که این نوع داروها بسیار مورد سو استفاده قرار می گیرند، در صورت عدم انجام کارهای مناسب، ممکن است محافظان امنیتی مشکوک شوند. داشتن نسخه اصلی ضرورت قرص ها را ثابت می کند و از هرگونه تاخیر یا سؤال اضافی جلوگیری می کند.

مشکل سفر فقط با یادداشت پزشک این است که اگر در یک ماه گذشته نوشته شده باشد، ممکن است اعتبار خود را از دست دهد. نسخه ها به وضوح تاریخ دارند و شامل امضای پزشک شما هستند. برای احتیاط بیشتر، می توانید شماره تلفن داروخانه یا پزشک خود را نیز به همراه داشته باشید. هر چند که نیاز به این مورد بسیار نادر است، اما می تواند از تاخیر و مشکلات در فرودگاه جلوگیری کند.

داروهای حاوی مخدر

  • در خصوص حمل دارو استراتژیک عمل کنید

برخی پزشکان معتقد هستند نیازی نیست تا دارویی که همه جا در دسترس است را با خود حمل کنید. چرا که می توانید آن را در کشور مقصد تهیه کنید.  

در مقابل داروهایی را که برای عملکرد یا بقاء شما بسیار مهم هستند مانند داروهایی استنشاقی آسم، داروهای دیابتی، داروهای ضد تشنج و داروهای فشار خون را در اولویت قرار دهید. همچنین همواره مطمئن باشید که داروهایی که عدم استفاده از آن علائمی را به همراه دارد، با خود داشته باشید. چرا که سفر زمان مناسبی برای دیدن نحوه عملکرد شما بدون آرتریت یا داروهای ضد اضطراب نیست.

  • بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید

عوامل زیادی در اینکه آیا شما باید بیمه مسافرتی داشته باشید یا خیر تأثیر دارد. چه مدت سفر خواهید کرد؟ به کجا سفر می کنید؟ آیا می خواهید یک هفته در کنار ساحل باشید یا در جنگل های بارانی فعالیت های ماجراجویانه انجام دهید؟ آیا شرایط پزشکی خاصی دارید که ممکن است نیاز به مراقبت داشته باشید؟

بنابراین، اگر برای سفر خود به بیمه درمانی احتیاج دارید، بهتر است گزینه های خود را قبل از عزیمت به خارج از کشور بررسی کنید تا مشخص شود کدام بیمه مسافرتی برای شما مناسب است. شما می توانید در این خصوص با شرکت هایی کمک کننده مانند International SOS همکاری کنید.

به طور کلی اگر قصد دارید تا مدت زمان زیادی کشور خود را ترک کنید، حتما پیش از سفر با پزشک خود ملاقات کرده و از سلامت جسمانی خود مطلع شده و در مورد کارهایی که نیاز است در طول سفر برای حفظ سلامتی خود انجام دهید اطلاعات لازم را بدست آورید.

پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا داروهای مورد نیاز تا بیش از 30 روز را تهیه و به همراه مستندات لازم با خود داشته باشید. آنها همچنین می توانند توصیه هایی راجع به آنچه نیاز است تا برای حفظ سلامتی تان انجام دهید، به شما ارائه می دهند.

بیمه مسافرتی

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات