اولین مجله اخبار و اطلاعات هوانوردی

معرفی فرودگاه مونیخ

0 330

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

اگر چه مسافران ترجیح می دهند تا مدت زمان کمتری را در فرودگاه ها سپری کنند، اما باید گفت که در فرودگاه مونیخ این چنین نیست و بسیاری از مسافران همواره برنامه سفر خود رابه گونه ای تنظیم می کنند تا بتواند مدت زمان بیشتری در این فرودگاه حضور داشته باشند. به جرات میتوان گفت که فرودگاه مونیخ در میان 11 فرودگاه برتر اروپا، تنها فرودگاه پنج ستاره و بهترین فرودگاه اروپا محسوب می شود.

سرمایه گذاری مشترک فرودگاه مونیخ (60 درصد) و خط هوایی لوفت هانزا (40درصد) در بخش ترمینال 2 و ترمینال ماهواره ای یک همکاری و نوآوری واقعی در صنعت حمل و نقل هوایی بوده و از آنجا که لوفت هانزا نخستین خط هواپیمایی اروپایی است که توسط Skytrax امتیاز پنج ستاره بودن رادریافت کرده، می توان گفت که ترمینال 2 فرودگاه مونیخ یک ملک 10 ستاره محسوب می شود.

در ادامه به معرفی بیشتر این فرودگاه و برخی از ویژگی ها و امکانات آن می پردازیم که باعث شده است تا بهترین فرودگاه اروپا و چهارمین فرودگاه برتر جهان باشد.

  • پروازهای به موقع

پرواز به موقع یکی از مهمترین معیارها برای مسافران به منظور میزان رضایت آن ها از فرودگاه ها و خطوط هوایی است. بر همین اساس می توان گفت که فرودگاه مونیخ در رابطه با انجام پروازهای بدون تاخیر یکی از بهترین های جهان است.

طبق گفته سایتOAG.com ، 87.71 درصد پروازهای این فرودگاه به موقع انجام می شود. از بین فرودگاه های بزرگ جهان، تنها Toyko Haneda می تواند آن را به چالش بکشد. در این میان، فرودگاه با اندازه متوسط کپنهاگ و فرودگاه کوچک اوزاکا بهترین فرودگاه های جهان هستند که دقیق ترین زمان های پرواز را دارند.

پروازهای به موقع

  • Wi-Fi کاملاً رایگان

بسیاری از فرودگاه ها در سراسر جهان هستند که وای فای رایگان را برای مدت زمان محدودی در اختیار مسافران قرار می دهند. به عنوان مثال، در فرودگاه گاتویک، مسافران به مدت 90 دقیقه و در استنستد به مدت 60 دقیقه به وای فای دسترسی دارند.

اما نکته قابل توجه در خصوص فرودگاه مونیخ این است که از سال 2014، مسافران می توانند بدون هیچ محدودیتی از خدمات وای فای رایگان استفاده کنند.

Wi-Fi کاملاً رایگان

  • انواع سرگرمی و گشت و گذار

فرودگاه مونیخ انواع سرگرمی ها را به صورت یکسان در اختیار بازدیدکنندگان و افراد محلی قرار می دهد. بازدید کنندگان می توانند به عنوان تماشاگر در مسابقات چوگان یا تنیس، مسابقات دوچرخه سواری، مسابقات والیبال، و همچنین نمایشگاه های مربوط به نمایش اتومبیل های آئودی و BMW به افراد محلی در فرودگاه بپیوندند.

علاوه بر این، در هنگام برگزاری رویدادهای مهم فوتبالی نیز صفحه نمایش بسیار بزرگی در فرودگاه قرار داده می شود تا مسافران در کنار یکدیگر از تماشای مسابقه لذت ببرند.

از اواخر ماه نوامبر تا پایان دسامبر، این فرودگاه به بازار زمستانی کریسمس که طولانی ترین بازار زمستانی در نوع خود در اروپا است تبدیل می شود. در این زمان در مرکز فرودگاه مونیخ، بیش از 40 غرفه برپا خواهد شد که مسافران را به شرکت در جشن کریسمس دعوت می کند.

در این غرفه ها انواع غذاهای محلی و صنایع دستی برای عرضه وجود دارد. همچنین در وسط این بازار یک پیست اسکی یخی زیبا با بیش از 450 درخت کریسمس تزیین شده است.

انواع سرگرمی و گشت و گذار

  • Kinderland تجربه دوست داشتنی برای کودکان

والدینی که بین دو پرواز برای مدت زمانی به استراحت نیاز دارند، می توانند کودکان 3 تا 10 ساله خود را به Kinderland بسپارند، جایی که فرزندان آن ها می توانند تحت نظارت پرسنل به بازی و انجام فعالیت های مفید و سرگرم کننده بپردازند.

Kinderland یک فضای شادی آور همراه با انواع کتاب و اسباب بازی های سرگرم گننده برای گروه های سنی گوناگون است. علاوه بر این، کودکان می توانند به انجام بازی های رایانه ای بپردازند یا به تماشای فیلم بنشینند.

فیلم ها به زبان های مختلفی به نمایش در می آیند که همگی مناسب با سن کودکان است. به این ترتیب در حالی که والدین به استراحت می پردازند، فرزندان آن ها در حال سپری کردن تجربه ای فراموش نشدنی در فرودگاه مونیخ هستند.

گذراندن وقت در کیندرلند برای ساعت اول به صورت رایگان است. اما پس از آن به ازای هر ساعت اضافه تر والدین می بایست 4 یورو پرداخت کنند که قطعا این مبلغ در مقابل استراحت آن ها و شادی و سرگرمی فرزندانشان بسیار ناچیز است.

Kinderland تجربه دوست داشتنی برای کودکان

  • پارک ویزیتورز

برای دیدن دنیای جذاب و چند وجهی فرودگاه مونیخ حتما باید از پارک ویزیتورز دیدن نمایید. پارک ویزیتورز فرودگاه دارای یک زمین بازی، یک زمین مینی گلف و همچنین جاذبه هایی برای علاقه مندان به حمل و نقل هوایی از جمله هواپیماهای تاریخی است که می توانند در آن سوار شوند و به کاوش بپردازند.

این پارک یک مکان عالی برای بچه ها و بزرگسالان است تا بتوانند انرژی متراکم پس از ساعت ها نشستن خود را تخلیه کرده و از گشت و گذار و تفریح در هوای تازه لذت ببرند. انواع سرگرمی ها برای تمام سلیقه ها در این پارک وجود دارد.

مطالب مرتبط

شما می توانید برای تفریح خانوادگی از زمین بازی جدید یا نمایشگاه دیدن کنید یا اگر علاقه مند به هواپیما هستید وقت خود را به کاوش درون هواپیماهای قرار داده شده در این پارک بگذرانید. پارک ویزیتور در تمام طول سال باز بوده و در تمام طول روز بصورت رایگان قابل دسترسی است.

  • Napcabs

از آنجایی که خوابیدن در هواپیما می تواند چالش برانگیز باشد و بسیاری از مسافران در ساعات بین دو پرواز با مشکلاتی مانند عدم وجود مکانی برای استراحت مواجه هستند، فرودگاه مونیخ سعی داشته تا این مشکل را برطرف سازد.

به همین جهت با کمک دانشگاه علوم و فنون مونیخ،TUM، کابین هایی را تحت عنوان ناپکاب ایجاد کردند. این کابین ها هر یک شامل تختی راحت، موسیقی، نورپردازی و کنترل دما است که می توانید آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. آن ها با حفظ حریم خصوصی و راحتی، گزینه ای ارزان قیمت برای کسانی است که تمایل دارند تا ساعات انتظار خود در فرودگاه را به استراحت بپردازند.

کابین های استراحت در ترمینال 2 و ترمینال ماهواره ای قرار داده شده و می توانند به صورت  ساعتی و مستقیم در محل رزرو شوند. به این ترتیب، شما با هزینه ای حداقل 10 یورو در ساعت می توانید به راحتی آن ها را اجاره کنید.

Napcabs

  • مراکز اطلاعات پیشرفته (InfoGates)

فرودگاه مونیخ روشی جدید برای به دست آوردن اطلاعات سریع و دقیق را در اختیار مسافران قرار داده است. این مفهوم اختصاصی، که با عنوان InfoGates شناخته می شود، به مسافران کمک می کند سریعتر اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورند. 

آیا سوالی در مورد غذا خوردن دارید؟ یا اینکه چه قدر زمان می برد تا به ترمینال مورد نظر خود برسید؟ آیا نمی دانید چگونه فروشگاه خاص خود را پیدا کنید؟ کافی است از یکی از ده ها InfoGates موجود در فرودگاه مونیخ استفاده کنید. این سیستم درخشان مانند سفر با دستیار شخصی شما است. به گونه ای به شما کمک می کند که گاهی آرزو می کنید InfoGates در خارج از فرودگاه نیز وجود داشته باشد.

در InfoGate، مسافران می توانند به راحتی دکمه ای را فشار دهند و بلافاصله به یک نماینده سرویس اطلاعات برای گفتگوی ویدیویی متصل شوند. این سرویس، اطلاعات کاملی از خدمات، خرید و سالن های غذاخوری در فرودگاه را به شما ارائه می دهد.

13 مرکز InfoGate در مکان های عمومی فرودگاه مونیخ قرار دارند که به مسافران کمک می کنند تا سریعترین راه را به مقصد انتخابی خود که در نقشه متحرک ساختمان فرودگاه نمایش داده می شود، بینند.

مراکز اطلاعات پیشرفته (InfoGates)

  • بخش VIP فرودگاه مونیخ

یکی دیگر از امکانات فرودگاه مونیخ، بخش VIP آن و خدمات فوق العاده ای است که ارائه می دهد. از جمله خدمات این بخش کنترل گذرنامه به صورت فردی، ثبت درخواست و رسیدگی به چمدان، غربالگری امنیتی جداگانه، انتقال به هواپیما با لیموزین، مراقبت شخصی و ارتباط با مهمان و مناطق استراحت شیک و لوکس است.

هر سوئیت، مبلمان و دکوراسیون خاص خود را دارد. همچنین دارای یک حمام جداگانه، یک میز ناهار خوری لوکس و یک اتاق خواب مجزا است.

 

  • خرید آسان

در فرودگاه مونیخ تقریباً 137 فروشگاه وجود دارد که قیمت ها اغلب پایین تر از قیمت های موجود در مرکز شهر مونیخ است. مخصوصا ساعت (برند سوئیسی) می تواند خرید فوق العاده خوبی باشد. همچنین بازپرداخت آسان مالیات بر ارزش افزوده، فرودگاه مونیخ را به بهشت ​​خریداران تبدیل کرده است.

فرودگاه مونیخ

  • معماری دیدنی  

بخش مرکزی فرودگاه مونیخ ترکیبی از یک مجموعه خرید، سالن های غذاخوری، دفاتر، یک مرکز پزشکی و مرکز همایش Municon است.

این بخش فرودگاه توسط Helmut Jahn طراحی شده است. از طراحی های مشهور این هنرمند می توان به هتل پنج ستاره هیلتون اشاره کرد. در این طراحی پیوندهای سقف قابل توجهی بین ترمینال های شماره 1 و 2 وجود دارد.

هتل هیلتون در قلب فرودگاه، بین ترمینال های 1 و 2 واقع شده است و بهترین تجربه آبگرم را به شما ارائه می دهد. از دیگر امکانات رفاهی نیز می توان به ایستگاه های قهوه و روزنامه های رایگان در بخش ترمینال 2 فرودگاه اشاره کرد.

 

  • Fit & Fly SPA در فرودگاه مونیخ

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فرودگاه مونیخ که همواره مورد علاقه بسیاری از افراد بوده، مرکز Fit & Fly SPA فرودگاه است که امکاناتی مانند ماساژ، استخر و سونا را در اختیار مسافران قرار می دهد. به این ترتیب اگر عضلات شما نیز بین پرواز دچار گرفتگی می شود، با استراحت در این مرکز می توانید سریعا خود را برای پرواز بعدی خود آماده کنید.

به این ترتیب با ویژگی ها و امکانات بسیار زیاد فرودگاه مونیخ آشنا شدیم و باید گفت که هیچ جای تعجبی نیست که این فرودگاه در سال های اخیر همواره به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های جهان و بهترین فرودگاه اروپا شناخته شده است.

Fit & Fly SPA در فرودگاه مونیخ

 

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

مشترک شدن در خبرنامه ما
مشترک شدن در خبرنامه ما
برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ، اینجا ثبت نام کنید.
در هر زمان می توانید مشترک شوید
نظرات